Gå til innhold
Arkivverket

[#70835] Kjøpmann Bragernes Fredrik Kjøsterud (1791-1846)


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg forsøker å finne kona til ovennevte, men uten hell. Kjenner til en datter, Nicoline Amalie (1818-1885) g m Johan Henrik Christian Bruusgaard (1814-1888, Moss. Noen som kjenner til kona, og event flere barn av Fredrik og hans kone ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Vielse 15/11 1817 nr27 LenkeBarn døpt i Bragernes ifølge fs Nicoline Amalie 1818, Emil Larsenius 1820, Fredrik 1824, Elna Margrethe 1831 og Hans Andreas 1832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Fredriks foreldre er vel Erland Fredriksen Kiøsterud 1757-1826 og Nicoline Omsted 1762-1858. Fredriks søsken bl.a. Annichen Røer Kiøsterud 1794-1876 og Hans Henrik Kiøsterud.Nicoline Omsteds foreldre er Nicolai Omsted og Annichen Gilhus Røer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Ja Leif det stemmer, alt dette kjenner jeg godt til. Jeg har både foreldre-beste-olde og tipoldeforeldre til Fredrik. Det jeg manglet var konas navn, og det fikk jeg på plass av Anne i innlegg 2. Det jeg event ikke kjenner til er ektefeller til andre etterkommere enn Nicoline, men hennes etterkommere har jeg helt frem til vår tid. De andre barna som nevnes i innlegg 2 kjenner jeg ikke til om har vært gift og event om det er etterkommere. Takk for din intr ! Det er alltid nyttig når noen bruker tid og viser intr. Da faller ofte endel spm på plass ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Når vi er inne på Kjøsterud fam, så kan det være intr å ta med følgende: Det dukker opp, i FT 1865, en Helene (f 1822) i Bærum), Hotellvertinne. Uten at jeg vet det, så ville jeg tro at det må ha vært Kjøsterud Hot i Drammen. Hun er etter hva jeg kan forstå enke, og har i samme FT 6 barn. Siste barn er f i 1862, så hun har vel blitt enke en gang mellom 1861-1865. Så er spm, hvem var hun enke etter ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Flott Anne, det var det jeg trodde. Klarer du å tyde hva det står på Emil etter Ungkarl ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.