Gå til innhold
Arkivverket

[#70842] Eivind Leonard Andersen f. 25.11 1897 Larvik


Gjest Rolf Eide Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Vet ikke om jeg kan hjelpe mye her, men jeg mener det står adresser på foreldre: Øvre Bokeligade 40 og Østre Halsen, Tjølling.Av faddernavn leser jeg Enke Gina Olsdtr. ..... Ingeborg Liknæs? Kirkesanger Anstensen? Kirketjener J. Eriksen?Skal se om det kan være mulig å finne noen av disse navn i Larvik, eller på Østre Halsen-At det står Bamle på attesten, kan jo tyde på at gutten har flyttet dit?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer på om dette kan være Eivind Andesen i Larvik i 1900 tellingen, i Øvre Bøgeligade 42? LenkeMulig at moren oppholder seg et annet sted? Kn hun være flyttet til Bamle? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det kan være samme Gina som er nevnt som fadder også hun var enke om jeg tydet rett. Etternavnet her stusser jeg litt på, men alder på dattersønn kan jo stemme?Får prøve å lete etter moren f. ca 1878 i følge kirkeboka.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Eide Hansen

Hei Gunn Takk for responsen Mor til Eivind Leonard (f. u. e.) er Olea Olsdtr. f. 27/7-1875, Larvik Olea's foreldre Ole Pedersen, f. 1828, Brunlanes og Gine Lovise Hansdtr. f. 1843, Brunlanes Olea ble gift 14/3-1904 med Ole Andreas Hansen Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22309&idx_id=22309&uid=ny&idx_side=-212>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da lurer jeg på om dette er Olea i Larvik 1900? LenkeLette etter henne som Olsdatter, men det kan jo da være at hun bruker Pedersen som var fars etternavn?Hyggelig at du har fått mange opplysninger om denne familien.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg hadde glemt at jeg hadde svart deg på et annet tema før om samme familie, riktignok var det lenge siden, men jeg kan jo skylde både på alder og varme :-) Ha en fortsatt fin sommer.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.