Gå til innhold
Arkivverket

[#70857] Mikkel Nielsen Kjeverud, f.4/12-1838 på Stange, tyding av kirkebok


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Er det ikke slik at alle gutter er blitt avkrysset for ett eller annet, med en anmerkning, mens jentene ikke er krysset av? Står det noe med Soldat? Vet ikke om jeg tror at det krysset betyr at alle guttene er døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Erling.ft. 1865 er registrert, men iværtfall er det vanlig i en del kirkeprottokoller at det er markert med et kryss når kirkelyden har mottatt beskjed om dødsfall senere.Jeg skulle mene at det står noe sånn som; Jordfestet/gravlagt i Foldal sogn / Volda Sogn?Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

X-et betyr nok bare at de er registrert/fordelt, eller hva men skal kalle det, i militæret ved dåpen. Under Mikkels navn står det: grdmdsf.(gårdmandsfolk) soldatlægd. Det står noe lignende dette på alle guttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Berit. Ok, da var dette et blindspor. Syntes dette var litt rart selv da jeg har en mulig kandidat i Kristiania, om at han ble gift med en Gina og var bosatt i Kirkegårdsgaten 8, i 1900, men trodde dette var et blindspor. Får sjekke vidre på dette.Det er jo dødsdato og sted som er spørsmålet her bare.Ha en god kveld Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Erling. Takk for dette. Skal se om jeg finner BERTENE f. 1875 og 1886.Da er det dødsfallene til Herr og Fru Nielsen igjen da.Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei ErlingDer var det flere gitt!Ser ut som jeg må til Jacobskirken.Takk.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Erling. Samme sier jeg. Bruker det ofte som en veiviser.Fant tilslutt Mikarl`s død. Petruskirken mini 1885-1903,s.142, nr. 24. døde. 17.02.1901.begr. 23.02.1901.Ha en trivelig helg. PS. Jørgine prøver jeg på overhelgen.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.