Gå til innhold
Arkivverket

[#70859] Ole Olsen Koch / Coch / Cock i Langesund


Gjest Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

I juli 1798 døper Ole Olsen Koch i Langesund og Kirstine Michelsdtr sønnen Ole. Hvem er denne Ole Olsen Koch sønn av? LenkeOle som døpes er antakelig han som vi finner som Ole Coch på Sundby i Bamble i 1865, selveier og skibseier.En Simon Cock som i 1865 er 59 år og født i Langesund, er på Gumserød gård i Brunlanes som selveier og skipskaptein. Han KAN være en bror av Ole på Sundby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

For meg ser det ut til at dette foreldreparet får flere barn i Bamle-området. Her er ikke nevnt Koch -navnet, men jeg lurer på om det ikke er samme foreldrepar? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dåpen til datter Inger Marie i klokkerbok Langesund, se. høyre rubrikk, nr. 2. Her kalles faren Ole Olsen, men det er noen av de samme faddere som ved sønnens dåp i 1798.LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant vielsen i kirkeboka også, men til lite hjelp dessverre. Her er han bare ført som Ole Olsen, og ingen fedres navn nevnt. Vet ikke om kausjonistene kan være til hjelp. Se øverste vielse v. side: LenkeMvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Takk skal du ha, Gunn. Jeg skal dukke ned i materien etter at jeg har vært i Stavern og kikka på 'Götheborg' - eller når været blir dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Simonsen

Hei!Min tippoldemor fikk et uekte barn med Jens Peder Koch i 1859 i Larvik. Jens Peder var visstnok fra Fredrikstad.........Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Tønsberg-området finner du flere med Koch-navn i 1801-tellingen: LenkeHåper Stavern-turen var fin, tar nok en tur dit i dag, rakk ikke å få med 'laget på reden' for vi var i Sverige på den dagen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.