Gå til innhold
Arkivverket

[#70860] Elisabet Olsdatter Aamot


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg

Elisabet f. 27.09.1875 Stavanger dør 12.06.1911 bopel Waisenhusgade 9, Stavanger og er oppført som typografienke. Har dere opplysninger om skifte etter Elisabet eller må jeg ta kontakt med Statsarkivet i Stavanger?På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Statsarkivet i Bergen har dokumentene fra Hordaland og Sogn og Fjordane. Så her må du nok kontakte Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg undres på om ikke dette er den Elisabeth du søker? Døpt i St. Petrikirken i Stavanger.På denne linken helt nederst (nr. 435). LenkeMvh Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det ser ut som at Elisabeth og Carl Aamot (Typograf) har flyttet noen ganger. Sønnen Immanuel er i folketellingen for 1900 oppgitt å være født i 1896 i Vik i Sogn; Datteren Elfrida, født 1898 på Nordfjordeid og datteren Thora Rigmor, født 7.10.1900 i Stryn. Nordfjord. Kan dette stemme?Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Ja, dette stemmer og har funnet det meste om denne familien, men mangler sted for Carl's død som i familysearch.com er oppgitt til å være 02.03.1902, samt Elfrida Aamot sin fødselsdato. Hun emigrerte i 1913 med sin mormor Alida Sophie Aanensen til statene og etter 1920 cencus der så finner jeg henne ikke igjen. Familien holdt seg for det meste til i Stavanger og de fleste har jeg funnet døpt, gift, død i St.Petri kirken i Stavanger.Elfrida har vært hovedårsaken til at jeg har jobbet med denne familien da hennes niese så gjerne kunne tenkt seg å vite hvor hun ble av og om de har søskenbarn/tremenninger osv som lever i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Har du undersøkt i Bergen? I 1900 tellingen for Bergen dukker Carl Aamot opp underTvedtegården.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Ja, jeg vet de var i Bergen i 1900 tellingen og jeg har også sjekket Nykirken, se innlegg '70861: Kirkesogn i Bergen for Tvedtegården ', men kunne ikke finne ham der ihvertfall. Han er jo også registrert som 'Udtraadt, intet Samfund' så da spørs det hvor han har blitt registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.