Gå til innhold
Arkivverket

[#70876] Hof - Johanne Olsd. Risbergsæter viet 24/3/1851 til Anders Petersen Helstad


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kan noen hjelpe med opphavet til Johanne Olsdatter fra Risbergsæter (far er Ole Tostensen) som gifter seg i Hof 24 år gammel med Anders Petersen Helstad fra Hof?Vielse nr. 4 Hof kib: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8885&idx_id=8885&uid=ny&idx_side=-161>Lenke Den enstejeg finner som passer er døpt i Grue 18 sep 1825, dåp nr. 78, oppholdssted Flaaset: LenkeHun konfirmeres her i 1840, kalles Flaaset, nu i Risbergsæter, konfirmant nr. 35:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk skal du ha, Jon Erik.Jeg blir noe forvirret her - Risbergsæter ligger nemlig i Grue i FT 1865 og i Hof i FT 1801. Håper noen kan svare meg på om jeg har funnet den rette Johanne Olsdatter som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Arild Kompelien

Det kan se ut som du har den rette. 1900 er Johanne på Helstad i Hof (hos sin datter?), og hun oppgis da til å være født i Grue.Risbergsæter ligger da også i Grue. I Hof (Våler) finnes riktignok Risberget, men det er aldri blitt nevnt som Risbergsæter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.