Gå til innhold
Arkivverket

[#70883] help reading archive page

Gjest ole nilsen
 Del

Gjest ole nilsen

hi i hope anyone can help i am trouble reading a part of the page Lenkei am interested in page 2 at the bottom 1826 number 3 haagen hansen and lise olsdatter the last 3 columns where it says where they came from where they went and the other information listedi hope somebody might have better eyes and better understanding of the norwegian language than methank youole vidar nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrik Buch

Hi Ole VidarI have tried to process the image to make it easier for others to engage...What I read doesn't make sense for me, but maybe others can figure it outFra Svistlange -- Sogn af Nordmorkefjare nord i Hesjanwig-- af 22 Septh 1826 fra Magsund Svala Joshusn i Kjol SognWe need help to get this right and identify the places, because I cannot make sense of it using the maps I have...

bilete7258.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

I read: Haakon Hansen (age 26) og hustru Lisa Olsdatter (age 24) med børn (barn) Maria og Kaisa (twins? they are both 1 year old)occupation (haandtering) forpakter, fra ......sogn av Nordmarka herred (?) i Kongsvinger (?). Last column: attest av 22 sept 1826 fra Magnus Svala .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Weidling

HiThis is not easy to read. But I'm pretty sure that the left collumn in the picture above ends with '.. Sogn af Nordmarks herred i Sverrige'. The second column says 'Attest af 22 Sept. 1826 fra Magnus Svala, Pastor i Kjol Sogn'Nordmarks herred is a distrikt in Värmland county, Sweden.Yours sincerely, Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Weidling

HiAfter som googling i found that Skillingsmark parish is a part of Nordmarks herrad. So the left collumn coul be 'fra Skillingsmark Sogn af Nordmarks herred i Sverrige'Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Berit Østby-Deglum

The name of the parish looks like 'Skillingemarks Sogn af Nordmarks Herred i Sverrige' - but since I know little of Sweden, I'm not sure. The children are 3 years and 1 year of age.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Berit Østby-Deglum

Beklager, Tor. Ditt innlegg kom inn mens jeg skrev mitt, så det er ikke noe forsøk på å rette i ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.