Gå til innhold
Arkivverket

[#70891] Christen Larsen, 1819. Bothne i Vestfold. Senere til Solum i Telemark


Gjest Hilde Nysæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Nysæter

Søker opplysninger om Christen Larsen,født 17 august 1819, i Bothne, Vestfold. Uekte barn av Anne Christensdatter Hougan og.... Det står oppført flere navn i kirkeboka, men han ble jo hetende Larsen til etternavn(?). Navnene som står oppført er Gullik Halvorsen, Schieggestad. Helge Christensen, Qran. Lars Olsen, Bothne. Som faddere står oppført Lene Løyjord, Ingeborg Olsdatter Hougan, Halvor Hougan og Gullik Løyjord. Vet at presten 'tok han til seg', og at Christen ble med presten til Telemark. Han ble vistnok konfirmert i Nissedal(?), og giftet seg og bodde i Solum. Tok etternavnet Thingstad, etter gården de bodde på(?). Har endel på etterkommere, men skulle gjerne hatt mere info om Cristens foreldre (familie) og faddere. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Nysæter

Takk Ragnar. Ser at det er samme person. Jeg håper på å finne ut litt mere 'bakover' ang. Christen larsen, men tror det kan bli vanskelig. Det blir litt som ' nåla i høystakken' Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Nysæter

Takk Ragnar. Ser at det er samme person. Jeg håper på å finne ut litt mere 'bakover' ang. Christen larsen, men tror det kan bli vanskelig. Det blir litt som ' nåla i høystakken' Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Nysæter

Takk Ragnar. Ser at det er samme person. Jeg håper på å finne ut litt mere 'bakover' ang. Christen larsen, men tror det kan bli vanskelig. Det blir litt som ' nåla i høystakken' Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Nysæter

Takk Ragnar. Ser at det er samme person. Jeg håper på å finne ut litt mere 'bakover' ang. Christen larsen, men tror det kan bli vanskelig. Det blir litt som ' nåla i høystakken' Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.