Gå til innhold
Arkivverket

[#70897] Laurits Gundersen fra Levanger til USA i 1902.


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

Laurits ble født 08.09.1857 og døpt i Levanger landsogn den 08.11.1857. Nr. 28 her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16936&idx_id=16936&uid=ny&idx_side=-16>Lenke01.04.1887 giftet Laurits seg med Mathilde Karoline Johannesdtr. fra Ytterøy. Vielsen foregikk i Levanger landsogn, nr. 4 her: LenkeLaurits og Mathilde fikk barna John Gustav f. 1888, Krenkel Marintius f. 1889, Olaf Sigurd f. 1892, Leonora Malfrida f. 1897 og Dagrun Josefine f. 1899. Vi finner familien i 1900 bosatt i Haakon den godes Gade i Levanger by: LenkeSå emigrerte Laurits til USA i 1902:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Jeg tror ikke Laurits skulle til Selma Karlsson men navnet som står over: muligens D. Hogstad.mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Takk for innspill, Elsa!Det er sannelig ikke godt å vurdere ettersom skjemaet ikke er linjert. Jeg tenkte at mannen oppført overfor Olaf Skaanes, Olaf B. Aaagaard, skulle til O. B. Aagaard i Portland, at Olaf Skaanes skulle til D. Hogstad, og følgelig at Laurits Gundersen da skulle til denne Selma. Men som sagt; jeg er meget usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.