Gå til innhold
Arkivverket

[#70908] Folketellingen for 1900 Nesna


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Folketellingen for 1900 Nesna omtaler en gard som heter Sagli.LenkeDet må være feil. Andre steder er denne garden omtalt som Lagli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Sagli skal nok være Lagli Lenke Det er samme gård som Sagli i 1900-tellingen.Om det er feilskrevet i originalen eller feiltastet av registrator vet vi ikke. Det må vi kontrollere mot originalen. Står det Sagli i originalen, må det også bli stående.Uansett, hvis det blir meldt inn via vårt Korrekturskjema, så blir feilmeldingen tatt vare på og hentet fram når vi skal ta en gjennomgang av 1900-tellingen. Klikk på Vis korrekturblyantane og klikk på blyanten i ruten hvor det står feil, så kan en fylle inn forslag til retting.På forhånd tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Takk for svar.Har nå lagt inn merknad på alle tre gardsnavn.En ting som undrer meg, er at jeg ikke ser hvilke merknader som er lagt inn. De er ikke synlige på noen måte. Muligens gjør jeg feil, men det ville jo være veldig greit både å se egne og andres merknader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Da har du nok glemt å fylle ut hele skjemaet eller trykke på Legg på plass-knappen.Jeg testet ved å legge inn korrektur på et av gårdene: Lenke jeg regner med du ser min merknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Helt sikkert veldig riktig, men om jeg trykker på Legg på plass, blir det ikke lagt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

nr. 2784 Lyder Larsen var iflg. kirkeboken født i Langli i 1893 og ikke Sagli!Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.