Gå til innhold
Arkivverket

[#70914] Lars Brynildsen Bolstad er hvor i 1865 folketellingen?


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Haaland

Hei. Iflg. bygdeboka, var Josef Andersson Hjørnevik, f. 1857 g. 1877 med Ingeborg Larsdatter Bolstad f. 1855. Nr. 62 her. Lenke Ingeborg var datter av Lars Brynjulvson Bolstad f. 1826 d. 1893 og Kari Johannesdatter Rongen f. 1829 d. 1896. Viet i 1855. Lars var innerst på Bolstad i 1855, og husmann uten jord i 1865. Lars reiste med føringsskute mellom Bolstad og Bergen. I 1875 budde familien på Bolstadvollen. Skal søke litt videre når det værste tordenværet er over !!! Mvh ArneH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Så bygdeboka bekrefter Lars og Kari som foreldre til Ingeborg?For hvis du ser i lenke i innlegg 23 så står Ingeborgs far i vielsen oppgitt til å være Lars Johannessen.I tillegg så finner jeg samme Ingeborg død i 1927 og da står hun oppført som ugift [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=EVNGDO78&gardpostnr=1480&merk=1480#ovre>Lenke. Hun som dør her har samme fødselsdato som Ingeborg datter til Lars og Kari så derfor lurer jeg på om Ingeborg som blir gift med Josef er hun jeg har lenket oppi innlegg 25. Den fosterfaren Arne Nielsen Bolstad er muligens samme som er hennes forlover i bryllupet til Ingeborg og Josef.Jeg lurte også på om du vet der er muligheter for å kjøpe bygdebøkene for Evanger noe sted. Bokforretning, kommunen eller noe slikt?Jeg fikk ikke linken din til å fungere, men jeg regner med at det var denne dåpen for Ingeborg du lenket opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Hei. Ja, bygdeboka sier at foreldrene til Ingeborg er Lars og Kari. Dåpen er lenken din, men jeg har av og til problemer med å få de til å fungere. Har lett etter Josef og Ingeborg på Storevik og gårdene omkring uten å finne paret. Men så er det vel slik at ikke alle bygdebøker nevner husmannsfolk. Faren Lars er født i 1826 Lenke nr.189. Lars foreldre gift 1822, er Brynjulv Olson f.1800 d. 1831 (druknet ved Hellen i Sørfjorden) og Ingebjørg Larsdatter Hjørnevik f. 1800. Det er lenge siden jeg kjøpte bygdebøkene, men husker jeg ikke feil, fikk jeg de gjennom Evanger kommune. Prøv det. Som alle andre gjør prester også feil. Det kan være at han har 'blingset' på navnene. Mvh ArneH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.