Gå til innhold
Arkivverket

[#70917] Sergant Anton Evensen Markeng fra Biri.


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Har i lengre tid vært på leting etter vielsen til Anton Evensen Markeng f.1867 og Gina Hansdtr.Engelstad f.1871. I flg. FT 1900 for Biri får de en datter,Mimi Lurense i 1896 i Biri,ikke funnet henne døpt der.Gina H.flyttet til Kristiania i 1891. Kan ikke finne paret viet noen sted.Siden Anton er Sergant kan det jo være mange steder,har lett i Kristiania ,uten resultat. Kan noen hjelpe? mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Anton og Ginas sønn, Sverre, f. 30.08.1897 døde allerede 10.12.1897: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Snertingdal i Biri, Ministerialbok nr. 8 (1894-1901), Fødte og døpte 1897, side 18. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4064&idx_id=4064&uid=ny&idx_side=-22>Lenke Permanent bildelenke: Lenke De får en sønn til, i 1898, som også blir døpt Sverre: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Snertingdal i Biri, Ministerialbok nr. 8 (1894-1901), Fødte og døpte 1898, side 23. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeDet ser ut til at denne Sverre får en attest ang. konfirmasjon i Furnes.Sverre Markeng f. 05.11.1898, død 15.08.1985 Furnes, Ringsaker:1904854 Sverre Markeng 0511 1898 0908 1985 1508 1985 O 00 056 Furnes Ringsaker Furnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Jeg har vært inne på siden til historielaget,men heller ikke der kunne de hjelpe meg.Paret får 7 barn,det siste i 1907,alle er født i Biri.Denne Mimi L.er et mysterium, finner henne verken døpt.konf.el.død.får lete i Furnes. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Deres sønn Georg blir også konfirmert i Furnes i 1922.. Hans mor må være død for da foreldre som Anton Evensen Markeng og Berte Mathiasdatter..Kan ikke finne noen av de andre barna konfirmerte i Furnes, ei heller moren Gina`s død der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Kan være lurt å legge ut samme etterlysning på slektshistorielaget.no da jeg vet med sikkerhet at det er medlemmer i laget som har folk på og rundt Markeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Eva ;-) Jeg har et innlegg i slekthistorielaget(11.09.08)også fått svar, men ikke hjelp til vielsen. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Se nedre Markeng på Biri ft 1865. Der finner du vel foreldrene? Anton avanserte i underoffisersgradene og ble minst kommandersersjant. Etterkommere bor fortsatt på Berg i Furnes. Muligens vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Underofficerskalender 1924 under Kavaleriet, Oplandenes dragonregiment, 2.landv.esk.: Markeng, Anton, f.13-2-67, underoff.eks. 92, sersjant 29-9-92, furer 1-1-11, komm.sersj. 1-10-15, standartjunker 1-10-20, adresse Jesnes.I 1889 dro han til ÅlesundLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Thor. Takker for opplysninger ang.etterslekt på Furnes.Jeg har funnet slekten bakover, det eneste jeg mangler er denne vielsen.Dette er ikke min slekt,jeg hjelper en venn.Hun vet ingenting om sin fars slekt,så at det er slekt på Furnes vet hun ikke.Carsten, takk for opplysningene,får lete i Ålesund etter vielsen. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Det ser ut som det er to forskjellige personer her.Her er vigselen til han som flyttet til Ålesund, par nr 38. Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Ålesund, Klokkerbok nr. 529C04 (1889-1897), Ekteviede 1892, side 281. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15699&idx_id=15699&uid=ny&idx_side=-280>LenkeHer i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei. Jeg har sett den utflyttingen tidligere,og da stusset jeg på at han het Peder Anton.Den jeg leter etter heter bare Anton,så du har nok rett det er feil mann. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.