Gå til innhold
Arkivverket

[#70929] Christen Christensen Rytter


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

I Ætt og Annet,årgang 21 utgv 54 s 15, utgitt av Grenland Ættehistorielag er det b l a en oversikt over etterkommere av Eufemia Sørensdtr (datter av Sagbrukseier Søfren Nielsen og Karen Jørgensdatter Ansbach), og hennes 2. ektemann Christen Rytter. Som barn av paret er det kun en sønn som er nevnt, Christen Christensen Rytter. Er det noen som kjenner til om paret hadde flere barn, og om Chr Christensen R., var gift og i tilfelle om han hadde etterkommere ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Er det artikkelen til Per Holte Rosenkilde du sikter til i 2006?Meg bekjent hadde ikke Eufemia noen barn med Kristen Rytter. Eufemia er trolig død en gang mellom 1617-1624, og innen 1633 er Kristen gjengift.Hva er grunnlaget for å mene at Eufemia og Kristen hadde felles barn? Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Are ! Oversikten er fra 2000, og det er slektstavler under teksten ' Et dynasti blir skapt - Jørgen von Ansbachs etterslekt' av Thor Wølner Gundersen. Hvis jeg ikke leser helt feil så står det der at i Eufemias 2. ekteskap med Christen Rytter var det en sønn Christen Christensen Rytter, grunnlaget/ref har vært dette, som jeg jo også viste til i mitt innlegg. Noe annet har jeg heller ikke vist til i mitt spm ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.