Gå til innhold
Arkivverket

[#70953] Tilgang til Svenske kirkebøker/folketellinger-1804-1808


Gjest Kjell Kvalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Kvalvik

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger på Peder Haagen Neslund, født ca 1804-1808, muligens i Ångermanland-vester Norrland-Sverige. Han flyttet til Buksnes i Nordland, og ble gift den 31.07.1839 med Rakel Christensdatter. De fikk 3 barn i perioden 1840-1847. Se debatt Lenke Alle opplysninger mottas med takk.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Den svenske skriveformen av navnet blir sikkert Näslund skulle jeg tro.På et innlegg på anbytarforum fremkommer det at de fleste med navnet er fra Ångemannland som du sier.Problemet er at Ångemannland består av veldig mange kirkeforsamlinger og problemet blir da - hvem leter man i ?Hadde vært fint å finne f.dato, sted og i allefall fars navn. Håpet vielsen kunne inneholde disse opplysningen, men ser jo at det ikke fremkommer det. Innføringen ved vielsen var svært mangelfull.Fremkommer det noe rundt barnas dåp om hvor han er fra ?Om ikke, så er spørsmålet: har du funnet han som innflyttet til Buksnes ? Om ikke, så er det lurt å forsøke det. Der vil det forhåpentligvis fremkomme når han kom og hvor han da kom fra. Da er det litt mer å gå ut ifra.Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei. Takk for innlegget. Dessverre er det en del perioder som kirkebøkene ikke dekker, det gjelder både dåp og innflyttede. Har dåpen til de to siste barna, men finner ikke noen opplysninger der som kan gi meg noen spor. Finner heller ikke noen fødselsdata på Peder Haagen. Ser at det er en del bygdebøker,men det gjelder jo og finne den rette, hvis disse personene er nevnt i det hele tatt.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Takk for opplysningene og lenkene du kommer med. Skal først prøve å sette meg inn i hva som finnes av bygdebøker som kan være av interesse. Lykkes ikke dette så får jeg prøve et innlegg på nevnte forum, selv om de opplysningene jeg har er mangelfulle.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.