Gå til innhold
Arkivverket

[#70957] Etterkommere etter Hans Larsen Skamser og hustru Thorø Christensdatter (Sjåk)


Gjest Øyvind Leirset
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Leirset

Jeg søker opplysninger om etterkommere til Hans Larsen Skamser og hustru Thorø Christensdatter (Sjåk). 25.12.1798 ble deres datter Anne Hansdatter Skamser døpt i Lom. Hun giftet seg med Arne Lilleødegården,født på Langleite i Sjåk, og flyttet med mann og barn til Verdal og bosatte seg på Langdal i Verdal. Jeg har opplysninger om etterkommerne til Arne (som tok navnet Arnt Langdal i Verdal) og Anne Hansdatter Skamser, men mangler opplysninger om resten av slekten til Hans Larsen Skamser og hustru Thorø Christensdatter (Sjåk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På FS fant jeg også 3 barn: Live dpt.27/8 1797 Lom, Ane dpt.25/12 1798 Lom og Lars dpt.1/3 1801 Lom. Som du ser så passer ikke disse dåpsårene med de som er angitt i 1801. Så her er det noe som ikke stemmer. Kanskje feil i FS eller i FT . Tellinga ble holdt 1/2 1801, og da blir det jo litt spennende med sønnen Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Meringdal

Lenkene virker ikke. Klikk på Lenke og tast inn Hans Hansen birth 1803 (eksakt)Norway, så finner du ham. Klikk på linkene Family og Pedigree, så får du opp masse informasjon om familien.TM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.