Gå til innhold
Arkivverket

[#70964] Tydning


Gjest ingalill bolander
 Del

Recommended Posts

Gjest ingalill bolander

Hej och hjälpHar fått tips av Jon Barstad på Riksarkivet att skriva här och kanske få hjälp med tydningen av en del ord i Arkivverkets skannade kyrkböcker. Är detta möjligt?Ingalill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

heier mange flinke og snille hjelpere her..legg ved link eller informasjon om hva du vil ha tydehjelp til, så setter alle kloke hoder her igang.. :-)mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingalill bolander

Tack för ditt snabba svar.Jag undrar vad det står i Arkivverket vid 'aegteskab intraadte' Porsgrunn 1895-1919, 1876 mellan Lars Nilsen och Hilma Loffman den 6 december (313)Ingalill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Gift 6/12.Han:2. ekteskap, Lars Nilsen, sjømand P.G.(Porsgrunn), Gjerpen, 1857, Eidanger 1874, S?? Nils Svendsen Eidanger, Jakob Nilsen P.G.Tillyst 15/11, E..?? fra Skifteretten 21/8-96.Hun:1. ekteskap, Hilma Loffmann, ..., Tjernø i Sverige, 1861, Tjernø 1876, Fisker Hilmar Hoffmann, Nils Severin Nilsen P.G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Litt korreksjon:Der står Ø.P., altså Østre Porsgrunn, ikkje P.G.Sjømand Nils SvendsenErklæring fra Skifteretten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Litt korreksjon:Der står Ø.P., altså Østre Porsgrunn, ikkje P.G.Sjømand Nils SvendsenErklæring fra Skifteretten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingalill bolander

En fråga till vad betyder 'forlovernes' i forlovernes navne o bopael? Det är inte de som förlovar sig har jag förstått. Tack på förhand Ingalill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Ingalill-Man kan si at forloverne er brudeparets utvalgte vitner til vielsen.Når det gjelder yrke på Hilmas far,lurer jeg på om det kan stå Gust istedenfor fisker?Hennes far het Gust Hilmer Loftman,moren het Helena Andersdotter(Saltön).De fikk barna Alfred 25 03 1854-Julia 26 08 1856-Amanda 01 09 1858,og Hilma 20 12 1861.Alle født på Saltön.Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingalill bolander

Tack för det detaljerade svaren, jätte roligt! Jag har ännu ett litet frågetecken. Han heter Louis Pettersen och hans far hadde en knapp fabrik i Porsgrund Idag fick jag reda på att han fanns med i folketellingen 1900 Oslo, han är född 1890 i Porsgrund och bosatt i Östgaards gate. Vore kul att veta lite om hans vidare livsöden var kan man leta ? Hälsningar Ingalill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Ingalill!Ad (5):Mora til brura er Fisker Hilmar Loffmann, ikkje Hoffmann. Sorry, eg la ikkje merke til det i fyrste innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.