Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Svein Aalberg

[#70967] Anne Serine Lorensdatter Aalberg og hennes familie

Recommended Posts

Gjest Svein Aalberg

Kan noen hjelpe meg å finne denne familien: Anne Serine Lorentsdatter Aalberg, f. 21.09.1884 i Inderøy (Salberg sogn) ble 19.04.1905 viet 'på kontoret' til Karl Henrik Pedersen Moen, f. 31.01.1867 i Kristiania, av foreldre Peder Andersen og Hanna(?) Hansdtr.Moen, konfirmert i Vaage i 1881, 'Moderen fra Vaage hvor oppvokst'. Da de giftet seg var Karl Henrik jernbanearbeider i Værdalen (Verdal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Hei SveinHva er det helt eksakt du ønsker å finne ut ? Den videre skjebne til Anne og Karl eller mer om deres aner ?Hilsen Litta Olsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Aalberg

Jeg ønsker å finne ut hvor det ble av Anne Serine Lorentsdatter og hennes familie (hvor de bosatte seg mv.) og videre om hennes etterslekt. Jeg har nå funnet at de fikk en datter, Liva Bertine f. 16.10.1904, men vet heller ikke noe mer om henne. Anne Serines far, Lorents Petter Arntsen, Aalberg, var bror til min oldefar og derfor hadde det vært interessant og fått vite mere om henne for jeg er igang med å skrive slektshistorie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Hvor ble de viet og hvor er Liva døpt ? I Verdal ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Aalberg

I kirkeboka står det står at de ble viet 'på kontoret'. Jeg forstår det da slik at de da ble viet på prestekontoret, men vet ikke om det er riktig oppfattet av meg. Som jeg skrev i mitt første innlegg fant jeg denne opplysningen i kirkeboka for Inderøy prestegjeld,nærmere bestemt på mikrofilm 731A01 for 1879-1918.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

I 1911 finner jeg Karl under utflyttede: LenkeHan flytter da til Sparbu. Kone og barn har jeg ikke funnet noe sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Vielsen 19 april 1905.Det står at de ble gift på kontoret: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Lenken var litt feil - her er den rette: Lenke ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Nå var det min tur til å lenke feil. her er konfirmasjonene: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Jeg fant også konfirmsjonen til en sønn, Knut Sigurd Petersen, født 20.08.1911, døpt 29.10.11 i Sparbu. Bosted ved konfirmasjonen får jeg ikke til å tyde: Lenke (nr. 7)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Bosted Koa(på Røra,tror jeg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Aalberg

Takk til alle for de tips jeg har fått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Aalberg

Takk til alle for de tips jeg har fått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.