Gå til innhold
Arkivverket

[#70967] Anne Serine Lorensdatter Aalberg og hennes familie


Gjest Svein Aalberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Aalberg

Kan noen hjelpe meg å finne denne familien: Anne Serine Lorentsdatter Aalberg, f. 21.09.1884 i Inderøy (Salberg sogn) ble 19.04.1905 viet 'på kontoret' til Karl Henrik Pedersen Moen, f. 31.01.1867 i Kristiania, av foreldre Peder Andersen og Hanna(?) Hansdtr.Moen, konfirmert i Vaage i 1881, 'Moderen fra Vaage hvor oppvokst'. Da de giftet seg var Karl Henrik jernbanearbeider i Værdalen (Verdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Litta Olsen

Hei SveinHva er det helt eksakt du ønsker å finne ut ? Den videre skjebne til Anne og Karl eller mer om deres aner ?Hilsen Litta Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Aalberg

Jeg ønsker å finne ut hvor det ble av Anne Serine Lorentsdatter og hennes familie (hvor de bosatte seg mv.) og videre om hennes etterslekt. Jeg har nå funnet at de fikk en datter, Liva Bertine f. 16.10.1904, men vet heller ikke noe mer om henne. Anne Serines far, Lorents Petter Arntsen, Aalberg, var bror til min oldefar og derfor hadde det vært interessant og fått vite mere om henne for jeg er igang med å skrive slektshistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Aalberg

I kirkeboka står det står at de ble viet 'på kontoret'. Jeg forstår det da slik at de da ble viet på prestekontoret, men vet ikke om det er riktig oppfattet av meg. Som jeg skrev i mitt første innlegg fant jeg denne opplysningen i kirkeboka for Inderøy prestegjeld,nærmere bestemt på mikrofilm 731A01 for 1879-1918.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg fant også konfirmsjonen til en sønn, Knut Sigurd Petersen, født 20.08.1911, døpt 29.10.11 i Sparbu. Bosted ved konfirmasjonen får jeg ikke til å tyde: Lenke (nr. 7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.