Gå til innhold
Arkivverket

[#70997] Drammensbanen bygges.


Gjest Jon Kjell Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Kjell Andersen

Hvor kan jeg finne opptegnelser om dette på nettet? Arbeidere, dødsfall, 'avhoppere' o.l. Eller må jeg innom jernbanemusèt på Hamar? Med hilsen Jon Kjell Andersen, Kongsvinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hermundsson Vigerust

Byggesaken skal finnes i NSB:s arkiv i Riksarkivet, eventuelt i NSB-arkivene i Statsarkivet i Kongsberg. Opplysninger om ansatte og ulykker finnes samme sted. Jernbaneforbundets arkiv (i Arbeiderbevegelsens arkiv og bibliotek, Oslo) har egne serier som handle rom ulykker. Takstene for grunnerhverv for Drammenbanen finner i Jernbaneverkets bibliotek, der det også finner en serie med ulykkesgranskninger. Boka Banedata kan være svært nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Jon Kjell Andersen

Litt sent dette her men jeg ser nå at jeg ikke har takket for opplysningene jeg fikk angående spørsmålet. Tusen takk og håper jeg er tilgitt. PS. Debattforumet er bra! DS Med hilsen Jon Kjell Andersen, Kongsvinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.