Gå til innhold
Arkivverket

[#71015] Hjelp til tydning stedsnavn - Akershus


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg trenger litt hjelp til å tyde hva som står etter morens navn ved dåp nr. 151, Martinus: LenkePå forhånd takk!Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Klokker og prest synes ikke å ha vært helt enige her. Presten skriver Etterstad, klokkeren Helsfyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Hvis jeg ikke tar grundig feil var vel dette stort sett det samme stedet, og i allfall ikke mange meterne mellom dem. = oestre Aker menighet i den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk, takk!Jeg har forsøkt å finne vielsen til foreldrene, men uten hell. Ikke lett å finne personer i det området, når du ikke vet hvor/når de er født, sukk.....Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Weidling

Hei LitaHar du sett i folketelling for Aker 1834 som Oslo byarkiv har lagt ut på sine hjemmesider. Begrenset med personalia, men i hvertfall alder på personer. Jeg vet ihvertfall at Etterstad og områder rundt hører til Nedre gjelleråsen fjerdings distrikt (så rart det enn kan høres ut).Se (jeg får vist aldri til lenker) LenkeHilsen Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Lenken var fin, den - men i det distriktet du nevner er der kun 8 sider og så vidt jeg kan se, nevnes Etterstad ikke.Jeg har ikke gått detaljert gjennom personene, men skal gjøre det i tilfelle de likevel er der.Men takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg visste ikke om denne broren, så det var fint. Jeg har funnet konfirmasjonen til en søster: LenkeEgentlig er det på vegne av en danske på jakt etter norske aner, jeg spør. Hun skriver (sitat): 'Det er måske lidt gætteri med Martinus, da jeg kun har oplysningen fra Ft. 1845 København, hvor han er anført som 22 år og fra Akerhus. Han er udlagt som barnefader til min oldefar, som hedder Christian Martinus Christiansen, så det kunne jo godt passe med, at faderen til Martinus også hedder Christian.Har du evt. mulighed for at finde noget om forældrene, og om Martinus evt. er vendt tilbage til Norge efter 1848? '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.