Gå til innhold
Arkivverket

[#71029] Hedemann-Løten-Tyding


Gjest Terje Forsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Forsberg

Permanent sidelenke: LenkeNr. 10. i 1808, høyre side. Jeg klarer ikke å tyde stedsnavnet ? etter Reinholt Hedemann Johansen, kan noen hjelpe ? Mvh. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Forsberg

Takk for det, Ann-Mary. De fikk også datteren Martha i 1808, hvilket er en annen nøtt. Hun er nevnt i skiftet etter Reinholt i 1836, men jeg finner ingenting om henne etter fødselen,ikke konf. ikke vielse eller død.Når det gjelder tydingen kan det være to ord og hvis det er stedsnavn kan det være svensk.Mvh. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest Ann-Mary Engum

Kan dette være 'din' Reinholt,tro?Finner en Reinholt Johnsen,født 14 mars 1761,døpt 17 mars 1761,Amsberg,Kopparberg,Sverige. Foreldre Joh. Hedeman og Greta Lund: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Forsberg

Johannes Andersson Hedemann og Margareta Lund har jeg vært på FS og sett på. De hadde 9 barn, inkludert de i ditt innlegg, men Reinholt var ikke blant disse 9. Så her har du funnet ut noe nytt for meg, Ann-Mary. Flott !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. (1) så er det ikke enkelt å lese hva det står. Det blir mye gjetning her. Reinhold Johansen Heddman svenske. H'en i Heddmann ser ikke ut som en H. Heller en mellomting mellom A og H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Forsberg

Fint Berit og Ann-Mary. Det var ordet 'svenske'jeg var ute etter og, ikke minst, at jeg fikk forbindelsen til Reinholds foreldre. Med ni søsken kan jeg holde på en stund....Mvh. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

Hej Terje ! Jag är nyfiken på ditt efternam. letar efter forsberg i norge. Tror du att du kan hjälpa mig i mitt letande?? mvh boel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.