Gå til innhold
Arkivverket

[#71039] Skipsforlis - eller skip på avveie.


Gjest Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Jeg er i Bergen for tiden. Her skulle jeg fortelle noe som jeg leste i debatt, antagelig i fjor. For å få det så rett som mulig tenkte jeg lese innlegget på nytt, men nå finner jeg det ikke igjen, selvom jeg har lett og lett. Håper noen kan hjelpe meg.Jeg tror det var tidlig på 1800-tallet. En båt var på tur fra Tyskland (eller kanskje Holland eller Belgia). Tror det skulle med emigranter til Amerika. Av en eller annen grunn kom mange av passasjerene til Bergen. 'Mange' av barna ble oppfostret her. De fikk skolegang, god utdanning og ble inngiftet i 'fine' familier her.Håper noen kan hjelpe meg å finne fram til det rette tema igjen. På forhånd takk.Mvh Gunhild H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Takk for svaret, Jan Peter. Jeg tror det er den rette båten du har funnet. Synes å kjenne igjen flere av personnavnene.Jeg har lett på debatt igjen, men finner fremdeles ikke det rette debattinnlegget. Håper noen kan hjelpe meg med det.Mvh Gunhild H.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Tusen takk for hjelpa, Tore! Det er den rette debatten. Husket ikke at det var så mange innlegg, men, men ... Nå skal jeg iallefall lese det på nytt.Mvh Gunhild H.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.