Gå til innhold
Arkivverket

[#71041] Marie Jensdatter f ca 1794? gift i Moss, ØF 1822 m Petter Hansen


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiI 1865 bor Marie Jensdatter i Moss, ØF, men da kalles hun Soffi Marie Jensdatter f 1781 og er enke.. Lenke mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Heija, det er det, men i folketellingen lever Soffi Marie Jensdtr. f i Storhamar? Hvilke kirkebøker skal jeg lete i?Takk for svar.mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Joda, jeg sitter på Storhamar i skrivende stund.Og det bør jo dreie seg om HAMMER i Vang prestegjeld på Hedemarken.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Heijeg synes også det står Hurum, men i folketellingen i 1865 i Moss står det Storhammmer?mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Til venstre er vel dåpen til den eldre broren Nils Christian som ser ut til å være død kort tid etter fødselen.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg mener å tro at det er rett familie du har funnet i 1865. Jeg mener å se at Caroline først ble gift i Moss i 1849 med en Ludvig Jørgensen. Barna som er nevnt i f.t. 1865 har farsnavn etter en Ludvig. I 1863 skal hun ha giftet seg på nytt i Moss med en Hans Amundsen, og det er jo mannen som er nevnt i 1865.Stemmer dette?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er det mulig at jeg har funnet dødsfallet til Carolines mor. Marie Sofie Jensdatter, enke, fattiglem, f. 1794, Hedmarken, se nest nederst til venstre, nr. 18 - Østfold fylke, Bysoknet i Moss, Ministerialbok nr. II 1 (1878-1886), Døde og begravede 1879, side 320. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5741&idx_id=5741&idx_listetype=bg&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-8>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Ja, så er vi tilbake på våre trakter. En liten feil-lesning i innlegg 6:Jeg skrev at Marie Jensdatters foreldre befant seg på Gammelgaarden (Nabogård til Hammer) ved dåpen i 1792. Dette er feil. (Jeg leste i fadder-rubrikken) Både i 10.juni 1792 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9061&idx_id=9061&uid=ny&idx_side=-9>Lenke og i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiTakk for nyttig informasjon fra Grete Flood og Iver Mosvold. Jeg har vielsen til Caroline i begge tilfeller. Fant denne : Ludvig Jørgensen 36 år årsak: Lungebetnnelse.Østfold fylke, Moss, Klokkerbok nr. I 3 (1861-1868), Døde og begravede 1861, side 186. Ludvig og Caroline fikk 7 barn mellom 1848 og 1857. Har lette etter Sofie Marie Jensdtr. død, men ikke kommet så langt. Der står det at hun er f i 1794 i Hedmark. Da er hun ved dette tidspunkt i 1879 85 år iflg. kirkeboken. I folketellingen 1865 er hun 84 år. mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.