Gå til innhold
Arkivverket

[#71046] Ole Halvorsen og Agnes Marie Nilsen viet Kragerø 1893 – hvor ble de av ?


Gjest Kjell Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Halvorsen

Jeg har ikke vært i stand til å finne igjen Ole Ferdinand Halvorsen og Agnes Marie Nielsen etter deres vielse i Kragerø mars 1893, verken i kirkebøker eller FT og ber om tips om hvor jeg kan lete videre.Fra Kragerø kirkebok 1887-1944 (som ennå ikke er overlevert SA Kongsberg), viet 25 mars 1893 ’Ole Ferdinand Halvorsen, Handelsfuldmægtig, f. 1866 i Fredrikshald - konfirmert samme sted 2/10 1880 og Agnes Marie Nielsen, f. 1871 i Christiania - konfirmert her 2/5 1886. Brudg og brudens far oppgitt som Toldrorskarl Johan Halvorsen og Skipper Thorbjørn Nielsen. Forlovere: Johan Kristiansen, Thomesheien og O.Kjeldsen, Thomesheien. Tillysningsdager 12te, 19de, 26de Mars’.Ole Ferdinand var min grandonkel, født 7 febr/dpt 30 mars 1866 i Fredrikshald, foreldre Johan Halvorsen og Johanne Marie Larsdatter [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6219&idx_id=6219&uid=ny&idx_side=-120>Lenke . Agnes Marie ble født 20 febr/dpt 12 mars 1871 på Rikshospitalet, Kristiania, foreldre oppgitt som Smedmester Johan Enger og pigen Anne Helene Nilsdtr Lenke . Ved konfirmasjon i Kragerø 2 mai 1886 ble foreldre oppgitt som Smed Johan Enger og Anne Helene Nilsdatter (Stedfader Skipsfører Thorbjørn Nielsen) Lenke . Av dette utleder jeg at hun vokste opp som fosterbarn hos Thorbjørn Nielsen i Kragerø.Jeg har registrert hennes far Johan Enger som ugift bosatt Kragerø både v/FT 1875 Lenke og 1900 Lenke samt i kirkeboka ved hans død/begravelse 11 og 16 nov 1905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.De får i alle fall en datter i Halden, nr 29.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 13 (1890-1906), Fødte og døpte 1899, side 136. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Og en sønn, nr 77.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 13 (1890-1906), Fødte og døpte 1901, side 172. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Dette var strålende nyheter, tusen takk for hjelpen ! Fortsatt finner jeg de ikke i FT 1900 - merkelig, men slikt forekommer jo !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

I 1903 blir sønnen Trygve Nandrup døpt i Oslo.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Sagene, Ministerialbok nr. 4 (1894-1904), Fødte og døpte 1903, side 257. Permanent sidelenke: LenkeJeg finner de ikke i 1900, det er jo noen som ikke er med der.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Nok en gang, takk for veldig god hjelp. Nå kan jeg i alle fall se fram mot desember neste år, da FT 1910 slippes. Det bør jo være rimelig grunn til å anta at de er med der ! I mellomtiden får jeg lete etter konfirmanter i Sagene eller andre menigheter i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Linda Halvorsen født 21.09 1898 ,død 10.12 1989,gravlagt 19.12 1989 felt 59 , rad 12 , gravnr 14-3 , Nordre gravlund Velg kirkegård i Oslo SageneLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Det ligger også to Halvorsen til på samme gravfelt(nr 59,men på rad 3,gravnr 8-1 og 8-2 på Nordre gravlund i Oslo. Oscar Thorvald Halvorsen og Solveig Emilie Halvorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

og denne damen: Karen Nor Halvorsen begravelsesdato 27.02. 1914 ,felt 59 rad 11 gravnr 6-1 Nordre gravlund Velg kirkegård i Oslo Sagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Takk for nyttige innspill, Ann-Mary ! Jeg vil kontakte gravferdsetaten i Oslo og kanskje få oppgitt fester til disse gravene. Dette gir gode muligheter til å spore levende etterkommere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anne Lene Hagen

Hei KjellJeg har ikke noe info om denne debatten. Jeg har mistet din mailadresse og lurer på om du kan sende meg en mail? Husker jeg rett eller blander jeg, men så ikke jeg etter Stanger navn for deg for noen år siden ? Husker jeg feil i farten så trenger du ikke å sende mail.Hilsen Anne Lene Hagen alenehagen@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.