Gå til innhold
Arkivverket

[#71061] Tollefsen - Fana - Bergen


Gjest Odd Jan Skriubakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Jan Skriubakken

Folketellinga 1900 viser familien Tollefsen i Bergen: Hans og Anna - med barna Tollef, Hans, Berte, Hermann, Ferdinand og Anne.Jeg skulle gjerne visst mer om denne familien, særlig om barna og først og fremst om Hans. Hans gifta seg i 1919 med Anna Olava Olsen. De hadde begge vært gift tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

starter med adresseboken for 1920 for Bergen:Annie, enke, Madsens hus, Gamleveien.Ferdinand, verksarb, Gamleveien, Solheim.Herman, murarb., Gamleveien, Solheim.Tollef, flere muligheter.Hans d e er altså død. Hans d y ikke nevnt. Anne og Berte kanskje gifte.Du finner mange adressebøker under digitale bøker her på DA.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Jan Skriubakken

Du finner giftemålet mellom Hans Elias og Anna Olava (som er feilskrevet Agnes) i ministerialbok nr. 15 1904-1929 for Vestre Aker (Oslo).Etter hva jeg vet, så ble Anna og Hans skilt igjen etter noen år. Hans hadde muligens barn fra første ekteskap.Takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ser du mitt spørsmål i (3)? Om noen skal sjekke i lokale kilder er dette viktig å vite. Jeg finner nemlig en del personer med slektsnavnet Skage, som kan passe til de JEG har funnet i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Hei. Hans sin yngste søster Margit var min mormor, så jeg har ganske mye om denne slekten. Hvis du oppgir mail adressen din, så kan du få det jeg har. Hilsen Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Jan Skriubakken

Takk til dere som har svart på spørsmålet mitt. Når du spør om ytterligere opplysninger, Arnfrid, er jeg redd jeg ikke har noen. Jeg vet bare det som kan leses ut av 1900-tellinga. Når Hans og Anna gifter seg, er 'brudgommens fader' omtalt slik: forpakter Hans Tollefsen Skage. Om Skage er en adresse eller et etternavn vet jeg ikke. Nina, min mailadresse er odd@skriubakken.com Jeg hører gjerne fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.