Gå til innhold
Arkivverket

[#71080] Louis Pettersen från Porsgrund


Gjest ingalill bolander
 Del

Recommended Posts

Gjest ingalill bolander

HalloSöker efter Louis Pettersen. Jag har funnit hans födelse plats (Porsgrund) och att han blev far till ett utomäktenskapligt barn 1920. Men vad hände sen? Är det någon som känner igen namnet vore jag tacksam. Hälsningar Ingalill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hej Ingalill!Jag lägger in länken för dig,Lullie?? May uäkta fött 12/7-1920 nr.20,mor Helena Eveline Nilsen och far handelsbetjänt Louis Pettersen : LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingalill bolander

Tack Svehn Vet du hur man går vidare för att se vart han tog vägen ? Vilka arkiv som är lämpliga. Hälsningar Ingalill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Først av alt må du opplyse oss om fødelsesår og dato. Så kan vi hjelpe med å søke etter han.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingalill bolander

Tack för hjälpen . Ja det är rätt Louis.Fött 1890 i Porsgrund. Vad hände med honom sen ? Kan man ta reda på när han dog ? Hilsen Ingalill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingalill bolander

Hej Björg Tack för din upplysning . Vad jag förstår är länken från folkbokföringen 1900 och alla på samma gatuadress står tillsamman. Alla med samma efternamn bör ju vara samma familj. Men Pettersens familj har en pige på 22 år och de andra är 12, 10, och 8 år. Fanns ingen far och mor? Vad betyder hm under Fam. stilling? Hälsning Ingalill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hf=husfarHm=husmorMor til Louis heter Bernthine. Det må være hun som er gift 2.gang med Henriksen. Barna heter altså Pettersen, fra 1.ekteskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.