Gå til innhold
Arkivverket

[#71110] Nye kirkebøker siste uke


Gjest Solveig Håklev
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Håklev

HeiVedr.nye kirkebøker Er ikke denne funksjonen lenger i bruk ? Eller er det ikke lagt ut noe nytt siden april ?Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei SolveigJoda, det er lagt ut nye kirkebøker etter april. Det er de siste 3 ukene skanna og indeksert nyavleverte bøker til Statsarkivet i Oslo, men grunnet serverproblemer etter uværet fredag 3. juli tok det en stund før de første kom på nett - i går. Tjenesten 'Nye kirkebøker sist uke' følger indekseringsdatoen og de nyutlagte bøkene ble indeksert mellom 29/6 og 6/7 og vil av den grunn heller ikke være med i denne oversikten.Statsarkivet i Oslo har forøvrig fått avleveringer fra alle tre tilhørende fylker, disse kirkebøkene vil framover fortløpende bli skanna, indeksert og lagt ut på nett. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiTakk for svar,men da lurer jeg på: Vil dette si at det absolutt ikke er noen oversikt over disse kirkebøkene som ble indeksert 29/6-06/7 ? (Er litt vanskelig å huske hva man har gått gjennom) Jeg er en av de sikkert mange som 'finleser' nye kirkebøker som er lagt ut.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Oversikten over hvilke kirkebøker det gjelder er på jobb, men om jeg husker riktig så er det snakk om 4 bøker fra Østre Aker: Mini 14 for 1926-1936, Mini 15 for 1934-1938, Mini 16 for 1938-1947 og klokkerbok 8 for 1926-1932. Og en bok fra Oslo Hospital/Gamle Oslo, Mini 10 - fødte/døpte for 1895-1935. I tillegg er det også ei bok fra Skjåk i Oppland, Mini 1 for 1863-1879.Det vil også komme 2-3 bøker ut på nett ved oppdateringa til helga, fra Oslo Hospital/Gamle Oslo og fra Vålerenga om jeg husker rett.Om erindringen min skulle spille meg et puss, kommer jeg tilbake etter helga med en oppdatert liste. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.