Gå til innhold
Arkivverket

[#71124] Alvilde Marie Antoniusdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Alvilde Marie skal være født 14.12.1890 og gift i 1913 med Trygve Bang Abrahamsen. Jeg klarer imidlertid ikke å finne hennes fødselsted. Dersom noen kan hjelpe meg så blir jeg kjempeglad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Beklager men jeg ser nå at jeg skrev feil navn på ektemann - det skal være Mads Abrahamsen. Trygve Bang var deres sønn som ble født i 1914.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg vet at de bodde i kragerø når de døde men jeg klarer ikke å finne Trygve som født der i 1914.Det er alt jeg vet.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I Norges skibsførere står dette om Mads: Mads Abrahamsen, Øia, Kragerø, f.22-1-1891 i Kragerø. Til sjøs 1907 med b.s. 'Alfarin' (ca.600) av Kragerø, tilh. skipsr. Bredsdorff. Styrm.eks. 1911 i Kragerø og skipsf.eks. 1914 i Porsgrunn. Styrm. med s.s. 'Eika' og s.s. 'Silja'. Ble i 1916 fører av d.s. 'Silja' (ca.2000) av Kragerø, tilh. K.Sandaas. Har senere ført s.s. 'Bjerka' (1640), d.s. 'Eika 3' (1800), s.s. 'Silja' (1900), s.s. 'Grana' (2000) og s.s. 'Eika' (2400) alle av Kragerø. Slutte sjøen i 1953. - Redref. gullmedalje. - Gift. 5 barn.1917 den 17.okt. førte jeg s.s. 'Sija' og ble skutt isenk av 2 tyske kryssere i Nordsjøen. Var 42 timer i livbåtene og kom iland ved Holmengrå. Siste krig førte jeg s.s. 'Grana' og kom til Fredrikstad med kull og koks den 3.april 1940. Gikk da iland og var hjemme til krigens slutt. Hadde under krigen en liten taubåt å føre for K.Sandaas. 25.mai 1945 kom jeg ombord i s.s. 'Grana' som fører igjen. Ble fører av s.s. 'Eika' 1949 og hadde den til jeg sluttet sjøen 1.august 1953. Hadde da vært i samme rederi i 38 år.Her er vielsen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen!Nå er jeg kjempeglad. Skal delta på et stort slektsstevne i august måned så disse opplysningene hjalp meg virkelig.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.