Gå til innhold
Arkivverket

[#71132] Tom Rasmussen, f. 1887 i Norge, gift med Lena i 1910. Men hvor i Norge?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg forsøker å finne hvor i Norge Tom Rasmussen kom fra? Deres sønn Robert Rasmussen ble født i New York i 1911. Men hvor i Norge kom Tom og Lena fra?Jeg har en mistanke om at de opplysningene jeg har fått fra familien i USA ikke kan stemme. Sønnen Finn Rasmussen født 24.10.1920 ble gift med Oddlaug Herstad, født 22.9.1927 i Verdal, Nord Trøndelag. Finn skal da være født på Feije og døde i Seattle 2.3.1995Kan noen hjelpe meg med dette? Hjertelig takk for all mulig hjelp!Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Dersom Finn er født på Fedje i Hordaland, er det sikkert han som blir døpt i Lindås, Fedje sogn( se lenke under her). Faren`s fornavn er Truls. Og du finner Truls under Moldøen i Lindås v ft 1900. Han er bl.a oppført blant emigranter til NY i 1913. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du ha, Geir Eide! Det var full klaff! Finn giftet seg med en tremenning av meg og som ble født i Verdal, Nord Trøndelag. Sannsynligvis ble de gift i USA. Han døde i 1985 i Seattle, King, Washington, USA.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du ha Geir Eide! Der var familien (så langt) på plass.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.