Gå til innhold
Arkivverket

[#71143] Anton Laurits Antonsen og Anna Petrea Hansdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg med å si hvor disse menneskene kommer fra. Jeg synes det står at Anna Petra er født 30.04.1860 - men hvor? De står som ektepar nr. 3LenkeMvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg mener det står Tvedalen i Brunlaugnes. Det ligger sør i Vestfold. Skal se om jeg finner dem der.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Det ser ut som om dette kan være de rette personene. Når Laurits og Anne Petrea døper sønnen Hans Albert i eidanger i 1887 er en Matilde Amalie Anoniusdatter fadder.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror at dette kan være foreldre til Anna Petrea i Eidanger i 1865: Lenke Farsnavn og yrket passer med opplysningene ved vielsen. Anna P.alder passer også med ca fødselsår. Familien kan jo godt ha flyttet til Tvedalen senere. Ikke lang vei :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er barndåpen til sønnen Hans Albert i kirkebok for Eidanger 1887, se nr, 52. LenkeDa har vel familien flyttet til Eidanger igjen. Her står et gårdsnavn Kongsvold, mulig det finnes noe om denne familie i lokale bygdebøker?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen! Jeg skal nå lete videre etter Laurits som født i Brunlanes.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om jeg har tolket stedsnavnet feil og at det skal være Klokkervold der familien bodde.Litt utydelig?Finner dem ikke i 1900-tellingen, men det er en rekke gårdsnavn her i Eidanger som passer: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen! Jeg skal nå lete videre etter Laurits som født i Brunlanes.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg fant nå en Laurits født i brunlanes LenkeHan står som nr. 61 men jeg trodde det står Anton Laurits under vielsen med Anne Petrea (innlegg 1) Kan dette allikevel være den rette mannen. Det stemmer jo med navnet på foreldrene.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror at det må være en feilskrift enten ved dåpen : LenkeEller ved vielsen innlegg 1.Her er så mange sammenfallende navn ellers at det er sikket den rette vi her har funnet. Han kalles Laurits i folketellinger, så det kan vel være at det var navnet han brukte.Vi kan jo se om vi finner hans konfirmasjon også, for sikkerhets skyld :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du dåpen hans også fra denne kilden: LenkeTror nok det skal være Adolf og ikke Anton som er 1. fornavn.Skal se om jeg finner opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.