Gå til innhold
Arkivverket

[#71146] Folketelling 1875 i Sogn og Fjordane


Gjest Vigdis Jøsang
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Jøsang

HeiJeg har oppdaget at folketellingene for 1875 ikke er digitalisert for Sogn og Fjordane. Hva er grunnen til det? Når vil disse bli digitalisert?Jeg har imidlertid funnet 'Protokollistene' for denne tellingen og har i løpet av den siste slektsgranskningen avdekket i overkant av 20 garder / plasser i Utvær prestegjelde i Sogn og Fjordane som jeg skulle hatt folketellingsopplysninger fra. Hvordan kan jeg lettest få tak i disse? Er det hjelp å få i dette forumet, eller anbefales det andre måter å få tak i disse opplysningene?Mvh Vigdis Jøsang Haugesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Originalene til 1875-tellingen for Sogn og Fjordane ligger i Statsarkivet i Bergen. Der kan materialet brukes på lesesalen. Materialet er mikrofilmet, kopier av mange filmer finnes i biblioteksystemet og kan lånes inn til lokalt bibliotek.Det vil være mulig å skanne mikrofilmene for utlegging på nett. Det foreligger planer hos Family Search/DIS Norge om tasting av denne tellingen: http://www.disnorge.no/kildereg/ft1875.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.