Gå til innhold
Arkivverket

[#71154] ellef haagensen og maren melkersdatter i Ekstraskatt 1762: Larvik m/Langestrand


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Noen som vet noe mer om disse to? Jeg vet kun det som står i skifte etter Ellef men da er hustruen død (død 1801) De bodde i Larvik på Larvikstrand. Datteren Karen Maria giftet seg med Gullich Knudsen i Stavern og bosatte seg i Larvik. Gullich var arrestforvarer. Etter det jeg vet var han fra Stavern. Ellef og kona er muligens fra Larvik. Ellef var dagarbeider ved Fritzøe verk da han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

I 1745 var det en Melker (Melkior) Jonsen på lønningslista til Fritsø Jernverk. Det sjeldne navnet tatt i betraktning, har jeg en fornemmelse av at han kan ha vært far til Mari (Maren) Melkersdatter.Det fantes også ei Maria Melkersdatter (ca. 1737-1790), gift 29/10-1758 i Siljan med Anders Pedersen, og ei Margrete Melkersdatter (ca. 1745-1810). Både Maria og Margrete døde i Larvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Kristian skulle også vært med, beklager og tusen takk til deg også! Begravelsene hadde jeg funnet fra før av. Da får jeg se i kirkebøkene til Siljan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Gitt at Melker Jonsen virkelig var far til Mari (f. ca. 1724), Maria (f. ca. 1737) og Margrete (f. ca. 1745), vil jeg mistenke at han kan ha vært gift to ganger pga aldersforskjellen mellom de antatte døtrene. Det er da uvisst om Kari Nilsdatter (Melkers kone i ekstraskatten 1762) var mor til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.