Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Olaf Solberg Hansen

[#71158] Solveig Anny Krogstad født på Karlsøy i Troms 6 mai 1918

Recommended Posts

Jeg har lett etter fødestedet til Solveig Anny Krogstad, hun boddde frem til hun døde i 1996 i Trondheim, men skal i følge muntlige overleveringer være født på Karlsøy/Helgøy i Troms. Kirkebøkene for dete året ligger ikke tilgjengelig på digitalarkivet. Kan noen hjelpe meg med info fra disse kirkebøkene. Moren heter Margit og faren kan muligens hete Laurits Emil Sørensen. Margit var fra Karmøy og 'faren' fra Karlsøy. Moren og faren var på reise langs kysten da Solveig ble født og jeg har sjekket kirkebøker i Trondheim og Karmøy uten hell. det er også mulig at Margit og Laurits giftet seg på Karlsøy i 1918.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Hvis Laurits Emil var far, så er han ihvertfall herLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Kan dette være gravstedet til Laurits Emil Sørensen? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Kan dette være gravstedet til Laurits Emil Sørensen? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

I grava ved siden av ligger Margit,Einar Margido og Greta Sørensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Randi Haugros

Familien Sørensen i Trondheim i 1925: LenkeSolveig oppgis å være født i Trondheim. Mvh Randi Haugros

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Villy Ovesen

Vielse Laurits Emil Sørensen og Margit Eriksen 16 Aug 1919, Lademoen: LenkeMvh Odd Villy Ovesen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk alle sammmen, jeg er imponert. Disse informasjonene om dåpen til Solveig og brylupet til Laurits og Margit har jeg lett etter i flere år. Jeg har mye informasjon om anene til Laurits og Margit men kunne ikke finne det dere har vist meg nå. Grunnen til at jeg ville se kirkeboken med dåpsinformasjon om Solveig er at Laurits vistnok ikke er den rette faren hennes, men nå ser det ut som om han har tatt på seg ansvaret(selv om det skal være en forretningsmann fra Karmøy som førte Margit ut i uløkka).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.