Gå til innhold
Arkivverket

[#71158] Solveig Anny Krogstad født på Karlsøy i Troms 6 mai 1918


Gjest Olaf Solberg Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Solberg Hansen

Jeg har lett etter fødestedet til Solveig Anny Krogstad, hun boddde frem til hun døde i 1996 i Trondheim, men skal i følge muntlige overleveringer være født på Karlsøy/Helgøy i Troms. Kirkebøkene for dete året ligger ikke tilgjengelig på digitalarkivet. Kan noen hjelpe meg med info fra disse kirkebøkene. Moren heter Margit og faren kan muligens hete Laurits Emil Sørensen. Margit var fra Karmøy og 'faren' fra Karlsøy. Moren og faren var på reise langs kysten da Solveig ble født og jeg har sjekket kirkebøker i Trondheim og Karmøy uten hell. det er også mulig at Margit og Laurits giftet seg på Karlsøy i 1918.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Søsteren Aslaug Kristine ble døpt i Lademoen kirke, se nr. 58, jenter: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Lademoen i Trondheim, Klokkerbok nr. 605C03 (1916-1920), Fødte og døpte 1920, side 136. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5321&idx_id=5321&uid=ny&idx_side=-145>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Solberg Hansen

Tusen takk alle sammmen, jeg er imponert. Disse informasjonene om dåpen til Solveig og brylupet til Laurits og Margit har jeg lett etter i flere år. Jeg har mye informasjon om anene til Laurits og Margit men kunne ikke finne det dere har vist meg nå. Grunnen til at jeg ville se kirkeboken med dåpsinformasjon om Solveig er at Laurits vistnok ikke er den rette faren hennes, men nå ser det ut som om han har tatt på seg ansvaret(selv om det skal være en forretningsmann fra Karmøy som førte Margit ut i uløkka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.