Gå til innhold
Arkivverket

[#71163] Trenger info om Elias Olsen Gausel


Gjest Hege Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Rye

Vigselen, par nr 55 Kildeinformasjon: Rogaland fylke, St. Johannes i Stavanger, Klokkerbok nr. B 2 (1888-1901), Ekteviede 1898, side 112. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Dåpen, nr 322.Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Domkirken, Frue i Stavanger, Ministerialbok nr. A 15 (1844-1854), Fødte og døpte 1847, side 110. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ser at Gauselnamnet har gått i arv frå faren. Det finnes ein gard på Hetland som heiter Gausel, kan faren være derifrå?mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Kirsti og EgilDette var kjempe flott! Tror jeg har leste meg litt blind i kirkebøkene selv her siden jeg ikke fant dette hahaSkal sjekke videre med faren til Elias og gards navnet men tror nok at det kan være som du sier at faren kommer derfraTakker og bukker for hjepenHege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Er det denne familien Elias Olsen?ttp://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1103&kenr=045&bnr=0047&lnr=02Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet Elias Olsen hf g Støberi Arbeider 1847 Hetland Sta Kristine Olsen hm g 1859 Kvinesdal LM Erling Asem Fostter s ug 1891 Bamle Brb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Trondsen

Gausel er en gammel storgård sør for stavanger i tidligere Hetland Kommune. Nå er det nok mer å regne for en bydel i Stavanger. Det har vært stor utbygging og tilflytting dit siste ti-femten år. Det har vært foretatt omfattende utgravinger her http://www.gausel.no/ De her nok tatt navnet eetter denne gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Thelin Knutsen

Hei. Jeg har litt info om Elias og Elen Olsen. I 1906 bodde de i Avaldsnesgt. 94 med sønnen Arthur og pleisønnen Erling Asem. Da brukte de bare Olsen som etternavn. I 1907 bodde de i Arbeidergaten 5. Elias døde i 1910 av alderdom. Elen Kristine døde i 1912 av tuberkulose. Da bodde hun i Mellomgt 6. Så vidt jeg vet bodde Erling sammen med familien, i hvertfall rundt 1906. Hvor han og stebroren Arthur ble av etter at Elen døde vet jeg ikke. Du finner dødfallene i KB for St. Johannes - Ministralbok 1898-1919. Elias på side 114 og Elen på 141. mvh Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Malli Tolleivsdtr. døpt 4 feb 1781, Norland, Høle giftet seg med en Elias Olsen Gausel 10 sept. 1822 i Høyland (kb). det nå vel være besteforeldrene. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei på dereTor:Kjempe kjekk lenke! veldig gøy å se hvordan alt har vært.Takk skal du ha :)Lisa:Jeg hadde ikke infoen om hvor de oppholdt seg før de døde så helt flott dette :)Elias og Elen Kristines død har jeg kontroll på.Takk for resterende info :)Eva:Jeg fant også denne med Malli Tolleivsdtr som kone men hun er faktisk kone nr.2 Elias giftet seg med henne rundt 1820-1822 da den første konen døde 1820. Så for min del så er det Elias og 1.kone som er slekt. Takker så mye for interessen :)Hilsen Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.