Gå til innhold
Arkivverket

[#71179] Angående min Kruse forfædre via Bornholm over til Norge.


Gjest Magnus T.J.Johansen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Jeg har et spørgsmål amgående mine Kruse slægtninge via Bornholm over Norge o.s.v Kender nogen til disse folkene. Hans Kruse 15 Mars 1674 helst Hemdingen hvis forældre var Hans Ipsen Kruse gift med Elisabeth 1639 Schleswig- Holstein ,Germany. d den 17 feb. 1713 Hemdingen. Hans forældre var Jep Kruse 1621-1688 Hemdingen g.med Kirsten Madsdatter 1623-20 Jun 1683 enke i Bergen. Hendes forældre var Mads Pellesen g.,Sophie Pedersdatter. Jeg kunne tænke mig at få flere opl. angående disse slægtninge i Bergen , måske 2-3 led tilbage. Hilsen: Magnus fra Ejde-Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Hej, Berit Knudsen. Tak for svar alligevel. Nei, det er meget der tyder på at der er flere nationaliteter, der drejer sig om. Foreksempel er der flere tyskere i min slægt ,nordmænd , og danskere , o.s.v Det gjør nok ikke noget at jeg fortæller hvor jeg har opl. fra. Det er nemlig igen fra ancestry.com hvor jeg har sett på flere slægtstræer. Jeg ville faktiskt , ikke bare ,men have et bedre bevis. Er der nogen der ved mere om disse folkene , venligst kontakt mig igen. Hilsen: Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Hej, Berit Knudsen. Tak for svar alligevel. Nei, det er meget der tyder på at der er flere nationaliteter, der drejer sig om. Foreksempel er der flere tyskere i min slægt ,nordmænd , og danskere , o.s.v Det gjør nok ikke noget at jeg fortæller hvor jeg har opl. fra. Det er nemlig igen fra ancestry.com hvor jeg har sett på flere slægtstræer. Jeg ville faktiskt , ikke bare ,men have et bedre bevis. Er der nogen der ved mere om disse folkene , venligst kontakt mig igen. Hilsen: Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Alsén

Hei Magnus!Har du sjekket på dette forumet innleggene angående Kruse? Der ligger mange tema med opplysninger som tar for seg Kruse-slekt/personer.Mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Hej, Kjell. Det var lidt knap vending ,med det spørgsmål. Kan du foreksempel give mig nogle nummere af de innleggene du viser til, angående Kruse-slægt/personer. Jeg har checket nogle Kruse Træer på ancestry ,men der mangler måske nogle led (bedre beviser)for at kunne sammenføje mit og det rette Slægtstræet derinde på ancestry.com Ps. Det viser sig at gå meget trægt ind imellem, men så kan man i en knap vending gøre et ordeligt fremskridt. Venligst: Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harry Aronsen

Dersom du bruker forumets søkefunksjon, og søker på Kruse, får du opp et 20-talls debatter som angår denne slekten.Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide
LenkeDøde i Bergen 1668-1815Førenamn Etternamn Kjønn Merknad Adresse Gravlagd År Prestegjeld57857 Karen Madtzdatter k 0 kl. Nov 26 1683 StJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Hej, Harry Aronsen og Hanne Line Osberg Eide. Tak for svar. Jeg er rett ny herinde så jeg har ikke prøvet databasen og Kirkebøgerne endnu ,men har kun deltaget i selve debatten. Måske går jeg igang med kirkebøgerne senere. Jeg har prøvet søgefunksjonen og fik mange innlæg om Kruse. Der er mange muligheder, der , men jeg må helst nøjes med ancestry.com først , da jeg der har fået fatt i enden angående Jep Kruse o.s.v så jeg behøves måske ikke videre med Karen Madzdatter i første omgang, om det drejer sig om hende. Jeg har printet det ud, så jeg har det ved hånden alligevel. I første omgang hilsen. Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Alsén

Hei Magnus!Her er følgende nummer du bad om: 71179, 70875, 62143, 62143, 56701, 55872, 52268, 43247, 42327, 41438, 40576, 26653, 18678, 17862, 17826, 5425, 4455, 4336, 3458.Mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Hej, Kjell Alsen, Moe. Tak for hjælpen, nu vil jeg se bedre efter om jeg kan komme på nogen speciel person ,jeg måske kender noget til ,angående min forskning om min Kruse slægt. Mvh. Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.