Gå til innhold
Arkivverket

[#71191] Knut Andersen f 1750 Bjøreie Krødsherad- hvem er hans foreldere?


Gjest Finn H Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn H Bakken

Iflg. Krødsherad bygdebok 1974 utg. under Bjøreie s.307 har jeg Knut Andersen f i Bjøreie 1750 g 1787 med Sissel Eivindsdt. I samme bok under side 295 Harald Andersen- 1729 g1m Barbru Gunnarsdt. - fikk sønn Anders 1730. Harald g2m Siri Knutsdatter - de fikk sønn Anders 1735. Kan en av disse Anders'er være far til Knut Andersen f.1750, eller er det noen annen? Håper kan få hjelp til dette. mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, blir nok ikke så lett, dette, da det vel er disse kirkebøkene som mangler for Krødsherad. Vielsen i 1787 står under Sigdal, men det er du nok klar over. Ting tyder på at Anders (1730) døde, i og med at han døper en ny sønn Anders i 1735, og han virker noe ung for å bli far rundt 1750, synes nå jeg. Men bevares, det hendte at det var flere barn med samme fornavn, så sikkert er det ikke at Anders I døde.Har du sett på fadderne i forbindelse med barna til Knut og Sissel? Kan ofte være en god hjelp hva gjelder evt. søsken og andre nære slektninger. Kanskje noen med lokalkunnskap leser innlegget, sånn at du får hjelp.mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Finn H Bakken

takker til Astrid og Berit - har også sett på faddere til Knut og Sissels barn, men dessverre kommer ikke noe videre med det.Prøver meg derfor igjen om noen har noe kjennskap til disse folkene fra Krødsherad? Som foreldre til Sissel har jeg om det kan være noe hjelp Eivind Steinarsen og Rønnaug Jensdatter.mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.