Gå til innhold
Arkivverket

[#71198] Vielse Inga Marie Midthun og Olav Leonard Larsen


Gjest Karl H. Meyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl H. Meyer

Datteren til Henrik Andreas Midthun, Inga Maria Midtun, f.09.08.1900, vart gift i Bergen med Olav Leonard Larsen, f. 1895.Hvem er denne Olav ? Ønsker å få opplyst når han er født og hvor. Hvilke kirke i Bergen er paret vigde i, og når.Karl H. Meyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Gift Sandvikskirken 10. desember 1927. Han var født 14. juni 1895 i Bergen som sønn av bryggedreng Christian Johan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Inga var min fars kusine, hvilken forbindelse har du til denne familien? Jeg har kontakt med hennes sønn. Hun var den eneste av tre søsken som fikk barn.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Her er dåpen hans i Mariakirken (N° 54) Kildeinformasjon: Bergen fylke, Maria, Klokkerbok nr. A 5 (1893-1913), Fødte og døpte 1895, side 30. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1971&idx_id=1971&uid=ny&idx_side=-32>Lenke Permanent bildelenke: LenkeMoren var fra Tromsø og de ble gift 2/5-1895:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl H. Meyer

Hei KjellaugDu spår i hvile dorbindelse jeg har til Inga MidthunMor til Inga dy er Inga Monsdatter Lihaug f. 1847 i Gulen. Far til denne jenta er Mons Olsen Lihaug, f. 1817 Lihaug, Gulen. Mons er min Tipoldefar. Inga Lihaug hadde en bror Henrik, f. 1850. Mons Lihaug flytte til Sundbotten, Øen, Hyllestad i 1851. Henrik flytte til Bergen i 1872 og giftet seg med ei Ingeborg Colbeinsdatter, f. 1842 Rutledal, Gulen. De fikk 4 barn, 3 levde opp. Henrik er min oldefar. Holler fortiden med å granske i denne slekta.Mvh Karl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Nå skjønner jeg ingen ting-:(Inga Marie Henriksdtr Midttuns mor var Anne Sofie Klausdtr Rutledal (min farfars søster) - men Anne Sofies svigermor het Inga Monsdtr Sundbotten og hennes svigerfar var Anders Arnesson Midttun. Du mener vel da hennes (Ingas) farmor og ikke hennes mor? Jeg har en Ingeborg Kolbeinsdtr Rutledal f 1840 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11452&idx_id=11452&uid=ny&idx_side=-81>Lenke med foreldre Kolbein Olsen Hjartholm/Rutledal og Lucie Hermundsdtr Rutledal (søster til min tippoldefar) - dette paret bodde en tid i Rutledal, men flytta siden til Askvoll hvor de fikk flere barn.Det er nok denne Ingeborg som er i tjeneste her i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Tror nok det at det er 'min' Ingeborg som ble gift med Henrik Monsen på Askøy i 1872: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 9 (1863-1877), Ekteviede 1872, side 193. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8262&idx_id=8262&uid=ny&idx_side=-220>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl H. Meyer

Hei igjenHer ble det litt vas, meen skal rette dette oppInga Monsdatter Sundbotten, f.1847 på Lihaug, vart gift med Anders Arnesen Midthun, f. 1851 Midthun, Øen Hyllestad. dette paret hadde i son Henrik Andreas Midthun, f.1878, vart gift med Anne sofie Klausdatter. Dei fikk 3 barn. Anton Kristoffer, f.1899, Dattra Inga som gifta seg i Bergen med Olav Leonard Larsen. Dei hadde ein son Kjell Larsen som overtok garden på Midttun i 1974. og ei datter Astrid Henriette, 1901 i Bergen. Faren Henrik døydde i 1902 i Bergen. No skal dette være rett.Mvh Karl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Er dette dine oldeforeldre? [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=24&filnamn=asko1875&gardpostnr=3102&personpostnr=3102#nedre>LenkeDa er Ingeborg i slekt med meg og er den som jeg viste til over i # 8. Dette paret fikk ihvertfall to døtre tilFamilien i # 10 har jeg jo godt kjennskap til da Inga er min fars kusine, som sagt. Hennes sønn lever i beste velgående og har 2 barn og 3 barnebarn, så her bør vi vel unngå navn ettersom det gjelder personer som lever -:)Anton Kristoffer døde i 1974 - barnløs og ugift. Astrid Henriette døde i 1963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.