Gå til innhold
Arkivverket

[#71214] Peter (Petter) Fredrik Mathias Findrum, født i Christiania ca. 1825


Gjest Ove Haugrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ove Haugrud

Jeg søker informasjon om foreldre og eventuelt aner videre bakover til Peter Fredrik Mathias Hindrum. Han var i FT1865 å finne på Skotterud i Eidskog sammen med kone og tre barn, og i FT1900 på Auma i Tynset smmen med sin kone. Ut fra alder i 1865 skal han trolig være født i 1825, mens FT1900 opererer med 1826 som fødselsår. Jeg har lett i skannede kirkebøker for Oslo uten å finne ham - dersom noen har opplsyninger blir jeg veldig takknemlig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Det er kanskje han her? Døpt i domkirken.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Ministerialbok nr. 10 (1824-1830), Fødte og døpte 1827, side 264-265. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

Det er nok riktig mann, ja - jeg lette ikke langt nok (stoppet ved utgangen av 1826 for de menighetene som hadde scannede kirkebøker for riktig periode). Faren Johan Arnt Hindrum var sakfører (juridisk embetseksamen i 1826, har jeg funnet ut), og han var født i 1800 av foreldre John Hindrum og Friderika Augustina Mortensdatter - Johan hadde en bror Peter Fredrik (som var fadder for sønnen døpt i 1827). Peter Fredrik drev landhandel i Kongsvinger, og han døde i 1840. Jeg finner ikke Johan Arnt og kona Anne Larsdatter i FT1865 - mulig de var døde tidligere ?Takk til Kirsti for hjelpen, og jeg håper fortsatt andre har mer informasjon om disse personene (særlig bakover i tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.