Gå til innhold
Arkivverket

[#71220] Klarer ikke og finne et giftemål i Romedal


Gjest bjørn andreas løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

Hei , jeg klarer ikke og finne giftemålet mellom Caroline Christiansdatter . Svinebergeie , søndre Romedal født 13 / 11 - 1852 , gift med Martinus Jensen , Stange , født 1852 i 1900 var han husmann uten jord på Nysveen under Stenberg , Romedal , og om de fikk noen barn etter ekteskapet , Jeg tror jeg har funnet ut at den samme Caroline fikk to barn , før ekteskapet med Martinus Jensen,to døtre med forskjellige fedre , Marie og Karen Bertha , er det noen som vil hjelpe meg med dette ? og også bekrefte at Caroline er mor til Marie og Karen Bertha med Vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei EgilNei jeg har ikke klart og finne henne i tellingen for 1865 heller,kun i 1900Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er vigselen, nederst på siden.Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Stange i Stange, Ministerialbok nr. 17 (1880-1893), Ekteviede 1884, side 255. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Kan dette være Karen Bertha, nederst?Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Romedal i Romedal, Ministerialbok nr. 10 (1880-1895), Fødte og døpte 1881, side 13. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Marie, men hvis jeg leser rett så døde hun.Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Romedal i Romedal, Klokkerbok nr. 11 (1867-1895), Fødte og døpte 1875, side 60. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei Kirsti Jada dette stemmer dette , dette var ' the Missing link ' på Karen Bertha som giftet seg med Gustav Olsen i 1904 og emigrerte til USA juli samme år , så nå har jeg hele histporen deres og bekreftelsen på at Karen ble født utenfor ekteskap. Tusen takk for god og rask hjelpHilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei Kirsti Jada dette stemmer dette , dette var ' the Missing link ' på Karen Bertha som giftet seg med Gustav Olsen i 1904 og emigrerte til USA juli samme år , så nå har jeg hele histporen deres og bekreftelsen på at Karen ble født utenfor ekteskap. Tusen takk for god og rask hjelpHilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei Kirsti At Marie døde det visste jeg ikke , klarer du og tyde det som står der ? Det hører liksom med til historien det også Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Jeg sliter litt med skriften her, men får det tilDød føren (hjemmedaabens Bekreftelse?) i Kirken. Andre kan sikkert tyde dette bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei Kirsti Det er logikk i det du skriver ja , tusen takk for veldig god hjelpHilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.