Gå til innhold
Arkivverket

[#71226] Konfirmasjon i Lier 9. april 1741


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig
Lenke Kan noen tyde alt som står i forbindelse med nr. 5, konfirmert i Frogner kirke 9 april (mener navnet på piken er Anne Hansdatter).mvh. Astrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Tusen takk! Du bekreftet det jeg trodde, så nå er det 'bare' å finne dåpen hennes og all hjelp mottas med takk. Jeg tror det var hun som giftet seg med Jørgen Olsen (Lund) Hafskjold i 1750. Alderen oppgis til 62 da hun døde i Lier i 1792, men jeg tror hun var eldre, så denne konfirmasjonen var spennende (født rundt 1723),Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei og tusen takk for tipset, men 10. februar 1726 blir Hans Brastads pikebarn, Anne, begravd...Hadde jeg enda klart å finne ut litt mer om Jens Svendsen Berfløt og grunnen til at Anne vokser opp hos ham! Må være Jens Svensen Ask soldat som forlover seg med piken Anne Larsdatter 7. nov. 1715 (forlovere Elling Justad og Ole Ask) og gifter seg 26. des. samme år: Jens Svensen Justad og Anne Larsdatter. Begge blir begravd i mars 1744. Hadde de ingen barn som vokste opp og 'tok til seg' Anne?All hjelp trengs, hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.