Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Astrid K. Natvig

[#71226] Konfirmasjon i Lier 9. april 1741

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig
Lenke Kan noen tyde alt som står i forbindelse med nr. 5, konfirmert i Frogner kirke 9 april (mener navnet på piken er Anne Hansdatter).mvh. Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Anne Hansdatter der er opdragen hos Jens Svendsøn Berfløt og gammel - 18 aar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

Tusen takk! Du bekreftet det jeg trodde, så nå er det 'bare' å finne dåpen hennes og all hjelp mottas med takk. Jeg tror det var hun som giftet seg med Jørgen Olsen (Lund) Hafskjold i 1750. Alderen oppgis til 62 da hun døde i Lier i 1792, men jeg tror hun var eldre, så denne konfirmasjonen var spennende (født rundt 1723),Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

Her er vielsen 11. oktober, hvis det er til hjelp: LenkeAstrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Hans Andersen Brastads datter Anne døpt 17. juni 1725 kan kanskje være en kandidat: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

hei og tusen takk for tipset, men 10. februar 1726 blir Hans Brastads pikebarn, Anne, begravd...Hadde jeg enda klart å finne ut litt mer om Jens Svendsen Berfløt og grunnen til at Anne vokser opp hos ham! Må være Jens Svensen Ask soldat som forlover seg med piken Anne Larsdatter 7. nov. 1715 (forlovere Elling Justad og Ole Ask) og gifter seg 26. des. samme år: Jens Svensen Justad og Anne Larsdatter. Begge blir begravd i mars 1744. Hadde de ingen barn som vokste opp og 'tok til seg' Anne?All hjelp trengs, hilsen Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive