Gå til innhold
Arkivverket

[#71240] Fødte og døpte ved Oslo Domkirke/Vår Frelsers menighet 1908-1909.


Gjest Mimi Bruskeland Oust
 Del

Recommended Posts

Gjest Mimi Bruskeland Oust

Jeg finner ingen kirkebok med oversikt over døpte i angjeldende menighet og tidsperiode. Er det fordi boka ennå ikke er skannet eller finnes den ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Så langt jeg kan se av katalogene til Statsarkivet i Oslo, er ikke den aktuelle kirkeboka avlevert ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mimi Bruskeland Oust

Betyr det at det fortsatt er menigheten som har boka ? Og har jeg noen mulighet til å få se den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Ikke avleverte kirkebøker ligger ganske riktig fortsatt på menighetskontoret - send en forespørsel dit eller ring, så vil de nok hjelpe deg med oppslag i den aktuelle boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Mette Værnes

Den etterlyste kirkeboka, Oslo Domkirke/Vår Frelser Fa0039 med døpte for åra 1893-1932, er nå avlevert til Statsarkivet i Oslo og er allerede lagt til på lista over kirkebøker klare til skanning og indeksering.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Kjempebra ! Denne er det mange som venter på. Etterlyste denne ved tlf til Domkirken i aug 2009 og da lovet de å avlevere den snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Mette Værnes

Den etterlyste kirkeboka med døpte 1893-1932 er nå skanna og indeksert. Originalen er i litt dårlig stand enkelte steder og stramt innbundet, derfor kan noe tekst være vanskelig å lese - melding om dette er lagt til i bokas kildeinformasjon.Kirkeboka er ute på nett i løpet av helga, muligens i morgen. GOD BOK!Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.