Gå til innhold
Arkivverket

[#71260] Martin Endresen f 1833 Nordre Land senere Biri. Hva het hans far?


Gjest Randi Nesje Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Martin gifter seg i Nordre Land 23 nov 1856 med Ingeborg Eliasdtr. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8980&idx_id=8980&uid=ny&idx_side=-12>Lenke ( nr 20) Han er oppgitt å bo på Lunde og far er oppgitt å være Endre Endresen. Martin er oppgitt alder 23 år, altså født ca 1833. Ved fødsel av sønnen Kristoffer 30 januar 1880 i Biri oppgis Martins fødselsdato å være 5/11 1833.I kirkeboka for Land 1833 finner vi 5 nov født Martin med foreldre Endre Aslesen og Anne Hansdtr Lunde.Lenke ( nr 162) VEd konfirmasjon i okt 1848 av Martin Endresen Lundeeiet heter foreldrene Endre Aslesen og Anne Hansdtr Lenke ( nr 8 i andre pulje)Jeg har lett etter ekteskap. Finner 27 nov 1833 Endre Hansen 29 år og Anna Hansdtr 31 år, klarer ikke tyde adressen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Ja det må jo være broren, her er det Endre Aslesen Lunde og det samme ved konfirmasjon Lenke Ser ihvertfall ut til at Endre Aslesen og Endre Endresen må være samme person. Spørs om Endre Hansen er samme eller om det er to forskjellige Anne Hansdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Dette ser ut til å være vigselen mellom Endre Aslesen og Anne Hansdatter, nr 19.Kildeinformasjon: Oppland fylke, Land, Ministerialbok nr. 7 (1814-1830), Ekteviede 1824, side 214. Permanent sidelenke: LenkeSå da er det vel to forskjellige Anne Hansdatter her også, ikke lett med et så vanlig navn.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Da hadde jeg ikke lett langt nok tilbake etter vielsen. Da ser det ut til å være to ulike Anne Hansdtr. Det stod også at Martin var ektefødt og Endre Hansen og Anne Hansdtr giftet seg noen dager etter at han var født så¨jeg lurte litt på det. Takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.