Gå til innhold
Arkivverket

[#71269] Etterlyser Anne Baarsdatter Dale


Gjest Karl H. Meyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl H. Meyer

Klaus Olsen Lihaug, f. 1812 Gulen. Han fekk ein son Ole Klausen, f. 05.11.1838 i Gulen, med Anne Baarsdatter Dale.Har ikke mer opplysninger om Anne. Ønsker dåp og fødested, og foeldreKarl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ei Anne Baardsdtr, gift med Iver Olsen Ytre Takle (Eivindvik prestegjeld) får i alle fall 3 barn saman: Johanne 1842, Baar 1844 og Brithe 1847 (fylkesarkiv.no).Kan dette være den same Anne Baardsdtr?mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

same Iver Olsen i 1865. Garden ligg no under Lavik prestegjeld, og det ser ut som om Iver er gift med ei anna LenkeDet skulle kunne bety at Anna Baardstr dør mellom 1847 og 1865 i Eivindvik eller Lavik prestegjeld.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Iver Olsen og Anna Baards får ei datter Anne i 1851, Eivindvik prestegjeld. Iver Olsen og Oline Halvorsdtr får ein son Halvor i 1854 Eivindvik prestegjeld.Anna skulle då ha dødd mellom 1851 og 1854.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Der er eit skifte etter Anne Baardsdtr Ytre Takle.Lavik Skipreide, protokoll 22 side 206b, år 1848-1853.Dersom du er heldig, så er kanskje Ole Klausen nemnd der?mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det døpes ei Anne her,midt på venstre side.Der står vel Baar Olsøn Midt Takle?Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Gulen, Klokkerbok nr. A 2 (1791-1814), Fødte og døpte 1812, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6862&idx_id=6862&uid=ny&idx_side=-363>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl H. Meyer

Hei Takk for mye god hjelp. Har bygdeboka fra Gulen, Brekke sokn. Er under leiting i Midtre og Ytre Midthun.Mvh Karl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Bård Olsson Midttakle hadde to døtre ved navn Anna.Anna d.e. f 1812 (døpt 29/8-1812) og d.9/2-1851. Hun ble gift med Iver Olsen Takle Ytre i 1842 og de fikk flere barn (hun var søster til min tippoldemor): Skiftet etter Anne Baarsdatter Takle er datert 8. september 1851 og der er enkemannen Iver Olsen Takle og barna Baard Iversen, 6-7 år, med formynder Even Baardsen Takle, Johanne Iversdtr, 8 1/2, med formynder Thor Clausen Takle, Brite Iversdtr, 3-4 år, med formynder Claus Endresen Takle, og Oline og Anne Iversdøtre, begge 1/2 år, med formyndere Hans og Torsten Larssønner TakleAnna døde på barselseng. Mor hennes var Marta Evensdtr Brekke Ytre (1783-1820)Anna d.y. f 11/4-1838, død 6/9-1864. Hun var gift med Klaus Hansson Rutledal (min oldefar) 4. juli 1860 og mor hennes var Bårds andre kone, Anna Matiasdtr Myren (1797-1881)Hun døde og i barsel etter å ha fått tvillinger. Klaus giftet seg opp igjen med niesen til sin første kone, så jeg har en god del om dem.Jeg har ikke notert at noen av disse to halvsøstrene fikk barn før de giftet seg. Men det kan være at jeg ikke har fått det med meg.Anna d.e. var jo 30 da hun giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Blant fadderne til Ole f 1838 ser jeg at alle er fra Dale: Iver Hansen, Elling Thrulsen, Jacob Hansen, Ingeborg Olsdtr og Brithe Ellingsdtr.Finner ingen slike navn blant Anna d.e. sine søsken eller søskenbarn.Det ble jo født to andre Anna Baarsdtr i Gulen og Lavik, en i 1806 med foreldre Baar Pedersen og Anna Henriksdtr Indre Oppedal: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11448&idx_id=11448&uid=ny&idx_side=-136>Lenke og en i 1821 med foreldre Baar Pedersen og Orloug Østensdtr Eiken: Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.