Gå til innhold
Arkivverket

[#71276] Inger Jensdatter (Iversdatter) gift med Nils Pedersen Jølsen omk 1750.


Gjest Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen

Hei!Inger Jensdatter (Iversdatter) er min 3xtippoldemor. Når hun får datteren Andrea oppgis navnet Iversdatter, men i FT 1801 står det Jensdatter. Jeg klarer ikke å finne ut noe om henne, ei heller hvor og når de gifter seg.Dette er hva jeg har: I 1765 bygslet Nils gården Hverven av Anders Kolstad for livstid. De fikk bare ta til ved, gjerder og hus av skogen. Salgstømmeret skulle Kolstad ha selvNils Pedersen Jølsen kjøpte i 1757 gården Haukenes på Rømskog og bosatte seg her. I 1764 solgte han så gården til Ole Siversen på Hverven og flyttet dit. Nils og kona Inger hadde to barn døpte i Rømskog: Peter, f. 1757, og Gjertrud Marie, f. 1761, som trolig begge døde spede 3 barn: Andrea Nilsdatter Jølsen døpt 02 Feb 1766 Setskog Marie Nilsdatter Jølsen døpt 29 Mai 1768 Høland Peder Nilsen Jølsen døpt 22 Feb 1771 (Løken) Høland FT 1801: Christiania Nordre Qvarteer Prindsensgade No 394: Nils Jølsen Hosbonde 69 Gift 1te gang Forhen spisemester ved det ankerske weysenhus derfra entlediget med 50 rd. pens. Inger Jensdtr Hans kone 71 Gift 1te gang Giertrud Maria Jølsen Deres datter 37 UgiftPå forhånd takk for hjelpen!mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.