Gå til innhold
Arkivverket

[#71291] Søker etter slekta


Gjest Torgny Haglund
 Del

Recommended Posts

Gjest Torgny Haglund

Kajsa Hennriksdotter født 23/ 4 1849. Døpt Østmark Hosjø forsamling 79107 Falun. Ekteman Erik Haglund født 23/5 1847 Gift 3/9 1881. Bosatte seg i Kopperberg 4/11 1884 Flyttningsbetyg till utlandet. Från Kristine Stora Kopparbergs Stads Landsforsamling i Kopparbergs lan postadr. Falund Jordlandsarbeider. Hjalmar Emanuel Haglund født 23/2 1878 i Høgo Forsamling i Kopparberg Gift Norge 11/12 1905 Ikke vernepliktig. Vil gjerne vite hvem faren til Hjalmar heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei. Fra Hosjö C:5 fødte 1878 finner jeg:Født 23/2 dødpt 3/3-1878 Hjalmar Emanuel, oägta. Foreldre: pigan Kajsa Henriksdotter i Sunne och Skäpsberg/Skapaberg (?) i Wärmland. Vittner: Arb Jonas Jonasson och hustru Elisabeth Hinriksdotter i Stora Kopparberg. Anm, att til Sunne af 3/3-78.Som du ser, far er ikke innført ved fødselen. Jeg har ikke funnet noe enda som kan si sikkert noe om hvem far er.Jeg finer Kajsa med sønnen Hjalmar Emanuel på Sandviken i Hosjö i 1880 tellingen. Ut fra det finner jeg henne i husforhør 1878-1885 side 170 på Sandviken i Hosjö. Der fremkommer det ikke noen far så vidt jeg kan se, men det står at hun ble gift den 3/9-81. Det står også at hun kom fra Sunne 31/12-79. Tydelig at hun har vært litt mellom Sunne og Hosjö i de årene.I 1890 tellingen er Kajsa gift med Erik Haglund. De bor på Fremsbacka i Kopparberg. På svar innføres da Hjalmar Emanuel som oägta son. På en ce jeg har med 1890 tellingen innføres han som sønn i familien.Så spørsmålet blir selvsagt er han oägta son for det at han ble født før foreldrene giftet seg, og at han dermed har samme far som de andre barna ? Eller har han en annen far.Mulig det kan bli vanskelig å finne svar på det. Hilsen Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgny Haglund

Takker for greie opplysninger om min bestefar Hjalmar Emanuel Haglund. Skjønner at det er vanskelig og finne frem til den rette faren hans. Min søster mener at det er en omreisende pelshandler. Men håper på at jeg finner det ut engang.Vennlig hilsen Torgny Haglund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.