Gå til innhold
Arkivverket

[#71293] Julius Olaussen (formand v/NSB) og hustru Thora i Larvik 1900. Etterkommere?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Julius Olaussen (f. Lier 1856) og hustru Thora (Reierdatter, f. Drammen 1857) bodde i Nansetgt. i Larvik i 1900. Han var da 'formand ved jernbanen.Jeg har klart å følge dem fram til 1911 da den yngste sønnen, Ragnar, ble konfirmert. Da bodde familien fremdeles i Larvik (Joh. Sverdrupsgt.).Jeg har funnet 6 barn, hvorav de to første (Anna og Otto) døde som små. De andre (Josephine f. 1885, Olaf f.1888, Aagot f. 1890 og Ragnar f. 1897) vokste opp.Datteren Josephine giftet seg i Larvik (1908) med Abraham Immanuel Simonsen (f. 1874 i Slagen). Josephine døde allerede i 1919 (begr. Vestre gravlund). Fikk de barn?Utover dette har jeg ingenting. Kjenner noen igjen denne familien?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Har du prøvd å kontakte NSB. De kan ha personalhistoriske arkiver som kan være til nytte. Store Selskaper har ofte slike arkiver 'et eller annet sted'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det må være Ragnar (død 1942) og Marta (død 1959)som ligger gravlagt på Undersbo gravsted i Larvik (DIS gravminner), sammen med en som heter Erik (død 1993).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk hjelpen! Det bragte meg definitivt noen skritt videre! Med utgangspunkt i fadderne i dåpen til sønnen Erik i 1924, mente jeg å fornemme at bestemoren Thora manglet. Det viste seg da også å være riktig. Hun døde i 1920. Fikk samtidig bekreftet at Julius Olaussen og datteren Aagot var i live i 1924 og at Aagot var ugift.Erik Olaussen ble da dokumentert etterkommer nr. 321 av den noe herostratisk berømte Ole Knudsen Teten fra Konnerud (han som skal ha angitt Ole Høyland til myndighetene i 1842).Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.