Gå til innhold
Arkivverket

[#71304] Henrik Severin Henriksen - finne ham i 1875 folketellingen


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Henrik Severin Henriksen født 23 juli 1868.Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Hisøy, Ministerialbok nr. A 1 (1849-1871), Fødte og døpte 1868, side 70. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=808&idx_id=808&uid=ny&idx_side=-71>Lenke Permanent bildelenke: LenkeKildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Hisøy i Øyestad, Klokkerbok nr. B 1 (1849-1872), Fødte og døpte 1868, side 77. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeJeg finner ham i 1900 LenkeDer finner jeg også moren Nicoline Nilsdatter født 1850 - henne finner jeg heller ikke i 1875, i 1865 så finner jeg henne hjemme hos foreldrene: LenkeVi tror aldri at hun ble gift med faren til Henrik - Thorvald Henriksen. Etternavnet til Henrik er litt usikkert, men det ser ut til at han bruker Henriksen - selv om faren het Thorvald eller en variant av dette. Thorvald var fra Kristiansand og var sjømann, vi har ett sansynlig treff på:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg tror ikke området var med i folketellingen for 1875 og da er det jo ikke så rart om du ikke finner noe.Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

De fleste områder er med i FT 1875, men det er mye som ikke ligger ute på søkbar base. Dette er under arbeide. De tre nordligste fylkene tror jeg er komplett. Ved å søke på fylke fra første siden i FT vil du få opp hvilke kommuner i fylket som ligger ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.