Gå til innhold
Arkivverket

[#71313] Hvor kom de fra Mikkel Svendsen gm Marthe Pedersdatter bodde på Sørsdal fra 1771


Gjest Anne C Strandslett
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne C Strandslett

De får sønnen Peder i sept 1771 og da bor de på Sørsdaleie, som de ogsåå gjør når de andre barna blir født. Begge dør der, hun i 1820 og han i 1826.Dette finner jeg i Liers HistorieHusmannsplassen Bekken under Øvre Nordre Sørsdal 'I 1788 ble det gitt husmannskontrakt til Mikkel Svensen, f ca 1754 (ca 1740?), d. 1826, gm. Marthe Pedersdatter f. ca 1741 d. 1820. Barn: Peder, Ole Mari, Sven, Anne, Anders.Jeg finner dem ikke gift i hverken Lier eller Drammen. Men det en Mikkel Svendsen som ble født på Strømsø i 1747. Det er et par Mikkel til i Lier med ingen av disse stemmer helt.Så håpet mitt er at noen lurer på hvor den samme Mikkel tok veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ifølge FS, får en Michel Svendsen og en Marthe Pedersdtr en datter Olia i Søndre Land, Oppland: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Land, Ministerialbok nr. 5 (1765-1784), Fødte og døpte 1769, side 36-37. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9354&idx_id=9354&uid=ny&idx_side=-20>Lenke Permanent bildelenke: LenkeEt par med samme navn får en datter Mari i 1777 i Lier, Buskerud: LenkeEn sønn Anders samme sted i 1786:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne C Strandslett

Takk for det, Kjellaug!Mikkel Svendsen og ANNE Pedersdatter trolovet og giftet seg i Søndre Land okt/nov 1766. Lenke Anne... Marthe... Marthe... Anne...Etter et kjapt søk fant jeg ingen flere barn av dette paret i Søndre Land. Finner heller ikke Olia død hverken i Søndre Land eller Lier. De to andre barna som nevnes født i Lier, er to av parets iallefall 6 barn født i Lier mellom 1771-1786.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.