Gå til innhold
Arkivverket

[#71330] Johan Ulrik Dahl, født 25.juli 1838 Lade/Trondheim


Gjest Tommy Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Paulsen

Prøver å finne ut mer om foreldrene til Johan Ulrik Dahl Her er hans dåp (nr. 73) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16281&idx_id=16281&uid=ny&idx_side=-84>Lenke Har funnet en bror, Odin nr.105 Lenke Han blir konfirmert 1856 (nr 18) Lenke Ikke funnet Johan Ulriks konfirmasjon. Foreldrene er oppført som Ole Halvorsen Dahl og Sophie Clausdatter Bakkestrand. Har prøvd å finne giftemålet til Ole og Sophie uten å lykkes. Bakkestrand tilhørte Lade Sokn i Strinda.Finner en Ole Halvorsen Dahl død 03.07.1849. Trolig er dette 'min' Ole.Alder er 71, født ca. 1778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Da er det kanskje denne Claus Andersen som er Sophies far Lenke men giftermålet i 1835 eller hennes dåp i 1813 kan jeg ikke finne...?Den Ole Halvorsen Dahl død i 1849 er vel for gammel, han er jo over 60 år når de to guttene blir fødtKristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Sophia Causdatters konfirmasjon, nr 4 høyre side Sør-Trøndelag fylke, Malvik i Strinda, Klokkerbok nr. 616C03 (1817-1835), Konfirmerte 1827-1829, side 250. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Tusen takk Litta og Kristinn! Dette ser lovende ut.:)Fant ekteskapet til Ole og Sofie (nr 1) i Strinda/MalvikKildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Malvik i Strinda, Ministerialbok nr. 616A02 (1831-1842), Ekteviede 1835-1836, side 42. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2366&idx_id=2366&uid=ny&idx_side=-46>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDåp Sofie: (Strinda/Malvik) LenkeDåp Ole Andreas Halvorsen Wasdahl (nr 56 høyre side) Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Lade i Strinda, Klokkerbok nr. 606C02 (1797-1829), Fødte og døpte 1811, side 68-69. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Da er det kanskje Sofies mor som er her i FT 1800: LenkeMen hvem hvor var Halvor Nielsen i 1801 ? Står det Hokaasen etter Halvor Nilsen på Oles dåp ?Med vennlig hilsen Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Det skjønner jeg godt :-) moro at Litta fant nøkkelen til gåten slik at du fant det du lette etter!K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Var helt fantastisk :) Tusen takk nok en gang Litta, nå tror jeg at jeg får ferdig slektstreet til gammelonkel som fyller 80 i august:)Med vennlig hilsen Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg ble glad for at det førte frem og det skulle bare mangle at man tar et tak av og til, når man selv får hjelp, hvis det trengs !Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.